Kým k obmedzeniu konzumácie mäsa vedú flexitariánov často ohľady na životné prostredie, flexiholici zase dbajú na svoje zdravie. Nový trend využívajú aj obchodníci, v Paríži vznikol špecializovaný obchod s nealkoholickými alternatívami vín a liehovín. Netradičné kokteily propagujú aj niektorí someliéri, píše denník Le Figaro.
Logika by velila vybrať si medzi pitím alkoholu alebo abstinenciou, moderné technológie a pružnosť v prístupe ale ponúkajú aj ďalšie varianty. Alternatívne verzie klasických liehovín poskytujú pôžitok, ale konzumenti majú čistú hlavu.
Čítajte viac Do postele o deviatej večer? Nový trend medzi mladými šetrí peniaze aj energiu. O nič neprichádzame, tvrdia„Našu klientelu tvoria z 80 percent flexiholici, ktorí ďalej pijú alkohol, ale ocenia občasné prestávky. Napriek všeobecnému presvedčeniu hľadajú títo spotrebitelia pri výrobkoch so žiadnym alebo veľmi nízkym obsahom alkoholu skutočné chvíle potešenia. Napoludnie alebo večer počas pracovného týždňa majú chuť vyskúšať komplexné aromatické nápoje bez toho, aby pocítili účinky alkoholu,“ vysvetľujú majitelia parížskeho obchodu Paon qui boit (Páv, ktorý pije).
Podnik blízko parku Buttes Chaumont v 19. parížskom obvode ponúkazhruba 500 druhov nealkoholických nápojov. V roku 2022 ho založil právnik Augustin Laborde, inšpiroval ho jeho dlhodobý pracovný pobyt v Afganistane, kde islamské právo konzumáciu alkoholu zakazuje. Počas pandémie covidu-19 potom sám prestal piť a rovnaké tendencie pozoroval aj u svojich priateľov.
Čítajte viac 900 kalórií denne ako tajomstvo figúry Heidi Klumovej? Takáto je pravda, odpovedala pobúrená Nemka na kritiku odborníkovVerejnosť už pochopila, že alkoholické a nealkoholické nápoje si nekonkurujú, ale dopĺňajú sa, je presvedčený Laborde. K rastúcej popularite nealkoholických drinkov a kokteilov podľa neho prispieva aj zapojenie slávnych šéfkuchárov alebo someliérov. K tým sa radí aj Benoit d'Onofrio, ktorý popri víne začal degustovať, hodnotiť a propagovať aj nealkoholické nápoje.
Ľudia, ktorí častejšie pijú nealkoholické drinky, sa neobmedzujú, ale naopak rozširujú svoje obzory, je presvedčený d'Onofrio. Flexiholici by sa tak podľa neho nemali uspokojiť s nealkoholickými verziami vína, piva alebo miešaných nápojov, ale spoznávať nové chute a vône, vykročiť zo svojej komfortnej zóny a byť pri konzumácii odvážnejší.
Čítajte viac Áno, všetky ženy sú krásne, ale nebuďme pokryteckí... nadváhu by sme podporovať nemali, vyhlásila Sklenaříková. Tu sú tajomstvá jej figúryMnohé z d'Onofriových drinkov sú veľmi odvážne. Drink Vert riz (Ryža zelená) je macerát z praženej ryže a mandariniek, farbený chlorofylom z divokej rukoly a vyúdený na šupkách z liči a mandariniek. Výsledok má žiarivo zelenú farbu a podáva sa v malom poháriku na stopke.
„Ak chceme prísť s novými, sofistikovanými a originálnymi nápojmi, nemôžeme len kopírovať to, čo už existuje, v snahe zviezť sa na módnej vlne. Ponuka musí predchádzať dopytu a konzumenta treba prekvapiť. Keď ponúkam svoje netradičné nápoje, zákazníci sú znepokojení a zvedaví. Tešia sa, že ochutnajú nápoj, ktorý by ich ani nenapadol. Štandardizácia je nepriateľom chuti. Nepiť alkohol musí byť voľba, nie trest,“ uzatvára d'Onofrio.
Zoznam surovín a textový postup nájdete v recepte Zimný nápoj Bombardino na Varecha.sk