10 000 krokov denne? Stačí menej ako polovica a... predĺžite si život, odkazujú vedci

Už dlho sa tvrdí, že pokiaľ ľudia prejdú 10 000 krokov denne, udržia si dobrú kondíciu a celkový zdravotný stav.

11.08.2023 09:40
relax, chôdza, turistika, prechádzka, príroda,... Foto:
Či už vo dvojici alebo sám, chôdza by mala byť súčasťou vášho každodenného programu.
debata

Z novej štúdie ale vyplýva, že už 4000 krokov denne dokáže znížiť riziko predčasného úmrtia z akejkoľvek príčiny, napísal server BBC. Zároveň však dopĺňa, že čím viac ľudia chodia, tým väčší je prínos pre ich zdravie.

Analýza viac ako 226 000 ľudí z celého sveta ukázala, že 4000 krokov stačí na to, aby sa začalo znižovať riziko predčasného úmrtia, a dokonca len 2300 krokov denne prospeje srdcu i cievam. Prínosy chôdze sa týkajú všetkých pohlaví a vekových kategórií bez ohľadu na to, kde ľudia žijú, najviac z nej však ťažia osoby mladšie ako 60 rokov, zistil tím z Lekárskej univerzity v Lodži a americkej Univerzity Johnsa Hopkinsa (JHU).

zelený jačmeň Čítajte viac Hustejšie vlasy, pevnejšia pleť - toto je superpotravina, ktorá sa o ne postará. A pri kráse nekončíme...

Lieky nie sú jedinou odpoveďou, hoci ich počet stále rastie, povedal kardiológ Maciej Banach z univerzity v Lodži. „Verím, že by sme mali vždy zdôrazňovať, že zmeny životného štýlu, vrátane stravy a cvičenia, ktoré bolo hlavným hrdinom našej analýzy, by mohli byť prinajmenšom rovnako alebo dokonca účinnejšie (ako lieky) pri znižovaní kardiovaskulárneho rizika a predlžovaní života,“ povedal lekár.

Kvôli nedostatočnej fyzickej aktivite každý rok zomrie 3,2 milióna ľudí, vyplýva z dát Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) a jedná sa o štvrtú najčastejšiu príčinu úmrtí na svete.

Tanga nohavičky Čítajte viac Kilá mi nevadia, na dovolenku balím tangá... Niektoré štáty ich majú zakázané, no tieto plavky dnes už nosí každá žena

Problémy, ktoré vyplývajú z prílišného sedenia, vymenovala osobná trénerka Honey Fine z globálnej fitness spoločnosti Barry's. „Môže to spomaliť metabolizmus, ovplyvniť svalový rast aj silu, čo môže spôsobovať bolesti,“ povedala Fine. „Príliš dlhé sedenie môže tiež spôsobiť najrôznejšie problémy s chrbtom, často to zisťujeme u ľudí s kancelárskymi prácami, že ich chrbát je neustále uvádzaný do stresovanej stlačenej polohy, čo neskôr v živote spôsobuje oveľa viac problémov,“ dodala.

Aj keď sa zaradenie pravidelných prechádzok do každodenného života môže zdať náročné, podľa Fineovej to so sebou prináša skvelé výhody. „Chôdza môže znížiť váš krvný tlak, posilniť svaly, aby chránili kosti, môže zvýšiť hladinu energie a tiež vám dodať endorfíny a môže vám pomôcť udržať si zdravú váhu spoločne so zdravým stravovaním,“ poznamenala trénerka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #zdravie #pohyb #aktivita #srdce #krok

+ Motivácia príde, keď stanovíte jasné ciele vo vašom športe.
Zariaďujte si bývanie podľa vašich predstáv,...

+ Zobudíte sa skôr a začnete robiť veci, ktoré vás budú posúvať ďalej.
Nezabúdajte na dôležité veci, ktoré máte...