5 tipov ako mať v roku 2024 viac chuti do života, energie aj zdravia

Každý by chcel byť zdravší, sviežejší a mať sa jednoducho fyzicky aj psychicky lepšie. A ono k tomu existuje návod. Stačí ak aplikujete do života päť krokov, ktoré vám ho zaručene vylepšia. Nie každý to skúsi. No určite sa vám to oplatí. Navyše nejde o nič zložité, potrebná je akurát disciplína.

02.01.2024 06:00
žena, spánok, zaspávanie, noc, zlý spánok,... Foto:
Tma počas noci nie je dôležitá len pre spánok ako taký, ale je oveľa dôležitejšia pre maximalizáciu vášho najsilnejšieho antioxidantu, ktorým je melatonín.
debata

Zamerajte sa na celistvosť

Ak sa človek pre zdravie rozhodne a vydá sa na spanilú cestu k dosiahnutiu maximálneho zdravia, tak s najväčšou pravdepodobnosťou zistí, že zdravie nie je len o zdravom jedle, ale je potrebné k nemu pristupovať oveľa komplexnejšie, než sa predtým myslelo alebo sa hovorilo v škole.

Zabudnite na životabudiče

Mnoho ľudí chce životnú energiu načerpať z externých zdrojov. Lenže telo nefunguje ako automobil. Ak pijete kávu preto, aby ste mali energiu, tak verte, že je to cesta do pekla, pretože nútite svoje telo, respektíve mitochondrie pracovať na energetický dlh. Oveľa efektívnejšie, než sa neustále stimulovať, je sústrediť sa najskôr na kvalitný spánok, dobre upevnenú rannú rutinu a svetelnú hygienu, vďaka čomu svoje telo zenergetizujete do takej podoby, že stimulanty nebudete potrebovať. Naopak vytvoríte priestor, na ich strategické využitie, ako je dokončenie nejakej dôležitej úlohy, kedy vás skvele nakopnú a dodajú potrebnú motiváciu. Alebo si ich vychutnáte len tak pre pôžitok, ako dobrú kávu, či čaj.

Obohaťte si život o sushi

Prečo práve sushi? Dôvod je ten, že omega 3 mastné kyseliny, ako je DHA, sú citlivé na oxidáciu vplyvom vysokých teplôt. Preto pokiaľ chcete efektívne doplniť ich množstvo, napríklad pre mozog, tak je potrebné lososa konzumovať buď surového alebo pripraveného v teplovzdušnej rúre spôsobom medium rare. Ideálom je teda sushi. Pravidelnou konzumáciou tejto chutnej ryby zaistíte telu príjem prospešných mastných kyselín a zároveň budete vyrovnávať pomer medzi omega 3 a prozápalovými omega 6.

cvičenie, fitnes, chudnutie Čítajte aj Tréner radí: Ako si neublížiť v posilňovni a získať postavu snov

Otužujte

Starý dobrý liek a životabudič zadarmo a málokto po ňom siaha. Prakticky môžete s chladom pracovať tak, že si naň začnete budovať adaptáciu. Najjednoduchšie je začať postupne s ochladzovaním zátylku, ďalej zaraďovať ranné ľadové sprchy alebo chodiť v zime na ľahko. Otužovanie prináša benefity, ako je vyššia odolnosť proti prechladnutiu, znižovanie systémovej zápalovosti a podporu zdravia na tej najnižšej úrovni, na úrovni mitochondrií, ktoré chlad podnecuje k vyššej produkcii ATP a biogenéze, teda takzvanému tvoreniu nových mitochondrií.

Používajte závesy

Dnes ich má málokto, no tento bytový doplnok vám môže radikálne zlepšiť život. Tma počas noci nie je dôležitá len pre spánok ako taký, ale je oveľa dôležitejšia pre maximalizáciu vášho najsilnejšieho antioxidantu, ktorým je melatonín. Na jeho vyplavovanie je nevyhnutná úplná tma, preto pokiaľ bývate v meste, kde vám do okien svieti pouličné osvetlenie, je veľmi dôležité tieto zdroje eliminovať závesmi. Vo chvíli, kedy budete spať v tme a tichu, tak maximalizované hladiny tohto antioxidantu sa budú podieľať na vašej telesnej oprave, kedy dôjde k neutralizácii voľných radikálov, znižovaniu zápalov a oprave buniek a mitochondrií. Z dlhodobého hľadiska investícia do zatemňujúcich závesov prinesie celý rad benefitov, ktoré pocítite výrazne silnejšie, než z bežných suplementov, za ktoré sú ľudia schopní minúť mesačne astronomické čiastky.

Meditujte

Meditácia donúti človeka zastaviť sa, upokojiť myšlienky a napojiť sa na seba. Pokiaľ neviete, ako takú meditáciu vykonať, tak si jednoducho sadnite na miesto, kde sa cítite dobre, zatvorte oči a sledujte svoj prehĺbený dych. Za malú chvíľu dôjde k tomu, že sa vaše telo upokojí, vďaka aktivácii parasympatika. Zrazu budete pokojnejší a získate viac energie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #imunita #omega-3 mastné kyseliny #kofeín #káva #Melatonín #otužovanie #zelený čaj #meditácia #antioxidanty #tma #pravidelný pohyb #kvalitný spánok #nedostatočný spánok

+ Pripravte si bylinkový čaj a horúci kúpeľ, uvoľníte telo aj myseľ.
Spamätajte sa, potrebujete si nájsť...

+ Skúšajte alternatívne metódy liečby, aby ste našli, čo vám pomáha.
Udržiavajte pozitívny prístup, aby ste...