Praktické tipy, ako prežiť jeseň v zdraví a neochorieť

Jesenné obdobie je tradične spojené s vyšším počtom ochorení, zintenzívňuje sa smrkanie a bolesť hrdla sa berie ako štandard. Nemusí. Aj jeseň si viete užiť v príjemnej atmosfére, úplne fit a plní energie. Stačí dodržať pár zásad, na ktoré po lete akosi zabúdame.

16.10.2022 12:41
jeseň, manželia, smiech, radosť, prechádzka,... Foto:
Počas sychravejších dní sa zvykneme sťahovať viac do interiéru.
debata (1)

Stavte na jesenné jedlá

Príroda nám sama núka možnosti, ako ostať zdravý a dodať telu živiny a vitamíny, aby prežilo príchod zimy bez zdravotných problémov. Je však potrebné preladiť na jesennú kuchyňu. Zabudnite na exotické ovocie a zeleninu, stavte na sezónne plodiny od jabĺk po tekvice. Čerstvé a plné vitamínov aj vlákniny.

Nejedávajte sami

Jeseň je vhodný čas na spomalenie a prehĺbenie rodinných aj kamarátskych vzťahov. Ukazuje sa, že dobré rodinné a priateľské vzťahy zlepšujú aj imunitný systém a znižujú stres. A to je základ toho, aby váš organizmus fungoval správne a bol dostatočne pripravený odolávať mikróbom a bacilom.

Spite pravidelne

Menej svetla nie je dôvod na to, aby ste viac svietili, ale pravidelnejšie chodili do postele. Jeseň je rizikovým obdobím, pretože keď slnko zapadne skôr, môže to narušiť váš prirodzený cirkadiánny rytmus. Dobré je preto stanoviť si presný čas odchodu do postele a vstávania. Snažte sa spať aspoň sedem hodín a dodržujte normálnu dobu spánku ako po zvyšok roka. Budete zdravší.

opadané lístie Čítajte aj Jesenné aktivity, ktoré podporujú vaše chudnutie

Nerezignujte na pobyt vonku

Počas sychravejších dní sa zvykneme sťahovať viac do interiéru. Ale s nimi aj baktérie. Chladnejšie počasie vás neohrozuje. To skôr uzatvorené priestory a náhle zmeny teploty z vykúreného do chladného počasia. Neobmedzte svoj pohyb na čerstvom vzduchu. A ani nepohodlné počasie by vám nemalo brániť prebehnúť sa, alebo vyraziť na turistiku. Opäť tým len posilníte vaše telo a bude odolnejšie.

Zvýšte príjem vitamínu D

Je pre telo dôležitý aj počas jesene, kedy je slnka a teda jeho prirodzeného zdroju pre nás menej. Preto zvážte užívanie doplnkov stravy alebo pestrú stravu, aby ste si udržali primeranú hladinu vitamínu D. Olej z treščej pečene, losos, tuniak a mlieko sú niekoľko spôsobov, ako získať vitamín D prirodzenou cestou aj bez slnka.

Neprestaňte piť vodu

Počas chladnejších dní máme tendenciu piť menej. Pritom práve nedostatok vody často spôsobuje, že na slizniciach sa usadia vírusy, ktoré nás začnú trápiť. Preto je dôležité položiť si na stôl nádobu s vodou, aby ste nezabudli na dostatočný príjem tekutín. Telo sa vám odvďačí pevnejším zdravím.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #slnko #pohyb #pitný režim #vitamíny #jeseň #spánok #nachladnutie #sychravé počasie

+ Stanovte si reálne ciele pre zdravie a športové úspechy.
Otvorenosť k novým nápadom posilní vašu pozíciu v...

+ Ak to situácia umožní vyhýbajte sa klimatizácii a silnému prievanu.
Deťom urobíte veľkú radosť ak im kúpite...