Dychové cvičenia, ktoré vám pomôžu prekonať úzkosť

Máte stiahnuté hrdlo a pocit tlaku na hrudi? Tak to sú do bodky prejavy úzkosti. Možno máte nepríjemné stavy v práci, po hádke, pred zodpovednosťou. Je jedno, čo je zdrojom, oddnes budete vedieť nepríjemné pocity rozdýchať.

06.07.2022 09:30
joga, dýchanie Foto:
Taktické sa považuje často za bojové a taktické dýchanie je extra účinné v boji s úzkosťou a stresom.
debata

Krabicové dýchanie

Inak nazývané aj štvorcové dýchanie. Je v podstate základným cvičením, ktoré pomocou tela osvieži myseľ. Tento princíp dýchania predstavuje skvelé psychologické rozptýlenie a spomalenie, uvoľnenie a to aj počas stresu a úzkosti," hovorí Rachel L. Goldman, klinická psychologička. Začnite vdychovať počas štyroch sekúnd a potom na štyri zadržte dych. Aj s výdychom potom počítajte do štyroch.

Trojuholníkové dýchanie

Podobne ako pri boxovom dýchaní si trojuholníkové dýchanie vyžaduje, aby ste počítali svoje nádychy. Tu je vhodné pridať aj možnosť vizualizovať si určitý pozitívny obraz vo svojej mysli. Chloe Carmichael, klinická psychologička v New Yorku podáva jednoduchý návod. Posaďte sa do pohodlnej polohy. Na trikrát sa nadýchnite nosom. Zadržte dych. Vydýchnite ústami na trikrát. Dych teda nie je plynulý, ale v dávkach. Zatvorte oči a dýchajte.

Taktické dýchanie

Taktické sa považuje často za bojové a taktické dýchanie je extra účinné v boji s úzkosťou a stresom. Ide o dýchanie nosom namiesto úst. Budete dýchať hlbšie a spomalíte dych. Pri tejto metóde sa vaša myseľ sústredí na dýchanie nosom a iba počítate. To vám pomôže odvrátiť myseľ od stresovej situácie a príde k uvoľneniu. Aby ste nemuseli počítať do nekonečna, počítajte do štyroch. Štyri sekundy sa nadychujete nosom. Zastavte sa na chvíľu a štyri sekundy vydychujte nosom.

žena, bolesť hlavy Čítajte aj Poznáte druhy bolestí hlavy? Vieme ako sa proti nim brániť

Slamené dýchanie

Nie je náhoda, že sa hovorí, aby sme si nahnevaní a vystresovaní išli schladiť hlavu. Ono to naozaj pomáha. Pretože ak stúpa úzkosť a stres, stúpa aj teplota. Pritom existuje účinná dychová technika, ktorá dokáže vytvoriť v ústach chladivý pocit a znížiť mieru úzkosti. Chloe Carmichael vysvetľuje postup. Spravte z úst kruhový tvar písmena O. Akoby ste fúkali vzdušný bozk. Potom pery našpúľte a pomaly dýchate akoby ste mali v ústach slamku. Skúste pomaly nadychovať na šesť a vydychovať na šesť. Spomalí sa vám dych aj pulz a napätie bude razom preč.

Dych ohňa

Starý jogínsky dych, ktorý nielen že uvoľňuje napätie, ale vám dodáva aj silu prekonávať prekážky. Sadnite si do tureckého sedu. Pri výdychu stiahnite brucho k chrbtici a nadychujte sa len uvoľnením brucha. Ak sa dostanete na 100 nádychov za minútu, uvidíte, ako zmeníte svoje nastavenie zo stresujúceho na pozitívne dynamické.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #úzkosť #dýchanie #upokojenie #dychové cvičenia #kontrolované dýchanie #stavy úzkosti
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy