Objemová diéta sľubuje chudnutie bez hladu

Jete veľa a nepriberáte. Spôsob chudnutia ako vystrihnutý z katalógu diét. Hoci nová špeciálna diéta láka rýchlym zhadzovaním kilogramov, jej držanie má predsa nejaký háčik. Vyžaduje si viac času a počítania kalórií.

15.08.2021 07:00
diéta, chudnutie, strava, výživa, zelenina, brucho Foto:
Objemová diéta, jednoducho povedané, stavia na potraviny s vysokým obsahom vody.
debata

Ako funguje?

Volumetrics Diet plan vytvorila odborníčka na výživu Barbara Rolls. Takzvaná volumetrická alebo objemová diéta sa zameriava na prijaté množstvo jedla, ktoré počas dňa skonzumujeme. Plán pozostáva z príjmu väčšieho objemu potravín s tým rozdielom, že musia mať nízku kalorickú hodnotu. Výborným príkladom takéhoto druhu chudnutia je pochutnávanie si na veľkých kusoch ovocia s vysokým obsahom vody, ktoré má len minimálnu kalorickú hodnotu. Výsledkom je plný žalúdok a minimum prijatej energie. V letnom období tak do spomínanej diéty pasuje jedenie vodného melónu, ktorý má vyše 95 % vody a malé množstvo cukru.

Čo si môžeme dopriať?

Pri objemovej diéte sa rozlišujú potraviny s vyššou hustotou a väčším množstvom kalórií oproti jedlám s nižšou hustotou a menšími hodnotami energie. Predpokladá sa, že práve potraviny s nízkou hustotou majú väčší objem, čo je príklad chutného melónu. Volumetrická diéta rozdeľuje potraviny do štyroch skupín. Do prvej kategórie jedál patria rajčiny, brokolica, polievky bez zápražky, huby, ale aj neškrobová zelenina. Príkladom zeleniny s obsahom škrobu sú zemiaky a ryža.

beh, šport, pohyb, pitný režim, pitie, zdravý životný štýl Čítajte aj Športy, pri ktorých idú kilá dole najľahšie. Už ste ich skúsili?

Ako kombinovať a čo vynechať?

Jedlá z prvej kategórie si môžete dopriať podľa zásad objemovej diéty kedykoľvek. Druhú skupinu tvoria obilniny a celozrnné cestoviny či hnedá (natural) ryža, strukoviny, bielkoviny z chudého kuracieho, králičieho mäsa a nízkotučné mliečne výrobky. Tieto pochúťky sa konzumujú o čosi menej ako jedlá z prvej kategórie. Diéta sa nevyhýba ani chlebu, syrom, mäsu s vyšším obsahom tuku či rôznym dezertom. V tomto prípade však môžeme do jedálnička zahrnúť iba niektoré zo spomínaných jedál. Vyhýbať by sme sa mali vyprážaným potravinách, sušienkam, cukrovinkám a živočíšnym tukom. Ide o kategóriu potravín, ktorá má mizivú výživovú hodnotu a predstavuje priveľký zdroj energie.

Výhody a nevýhody

Objemová diéta, jednoducho povedané, stavia na potraviny s vysokým obsahom vody. Kľúčom úspechu pri chudnutí je tak konzumácia ovocia, zeleniny, ktoré zasýtia a nespôsobia výkyvy na telesnej hmotnosti. Výhodami volumetrickej diéty jej základ v jedení ovocia, zeleniny a celozrnných potravín. Vďaka tomu sa zvýši pocit nasýtenia a zlepší sa vyprázdňovanie. Diéta je variabilná, môžeme ju pripravovať podľa vlastnej chuti. Pre lepšie výsledky sa odporúča kombinovať tento stravovací plán s pravidelným cvičením. Nevýhodou je väčšinou potreba zapisovania konzumovaného jedla a množstva prijatých kalórií. Ďalej si vyžaduje prípravu domácej stravy, čo je náročné na čas.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #chudnutie #stravovanie #nízkokalorické jedlo #objemová diéta #volumetrická diéta

+ Športové aktivity prenesiete do bežného života a zlepšíte svoj štýl.
V zamestnaní sa nemusíte ku...

+ Čerstvé ovocie a šťavy vám spestria stravovanie a zlepšia kondíciu.
V práci sa veci pohnú dopredu a vy môžete...