Linka detskej istoty každoročne pomôže viac ako 10 000 deťom, žiaden problém sa nezľahčuje

Linka detskej istoty (LDI) už 26 rokov pomáha deťom a mladým v núdzi.

31.01.2022 13:00
dieťa, mobil, šikana, agresia, výsmech, škola,... Foto: ,
Deti riešia mnoho problémov, často potrebujú pomoc.
debata

Programová riaditeľka LDI Táňa Ivanič Rybanská v tejto súvislosti pripomína, že sa na linku môžu obrátiť bez obáv vždy, keď to potrebujú.

„Pred 26 rokmi zazvonil na našej linke prvý telefonát a odvtedy nám na nej telefóny zvonia stále vo dne aj v noci. Už pri vzniku Linky detskej istoty sa jej základným poslaním stalo dodržiavanie práv dieťaťa, ich podpora a presadzovanie,“ priblížila riaditeľka LDI Eva Dzurindová.

LDI každoročne pomôže viac ako 10 000 deťom a mladým. „Na Linke detskej istoty nachádzajú istotu, že ich niekto vypočuje, plne akceptuje a poradí im,“ priblížila psychologička, odborná garantka a jedna zo zakladateliek LDI Katarína Trlicová s tým, že odborný tím psychológov, sociálnych pracovníkov a špeciálnych pedagógov dáva záruku kvalitnej komunikačno-poradenskej služby.

shutterstock 1206760402 Čítajte viac Čo sa skrýva za detskou krutosťou? Agresor je často obeť niekde inde, vraví odborníčka

Podotkla, že spoločenská klíma na celom svete poukazuje na dôležitosť dištančného kontaktu s odborníkom, hlavne pre deti a mládež. „Preto aj aktuálne veľmi citlivo vnímame negatívny vplyv už bezmála dvojročnej pandemickej situácie, hlavne na svet detí a mládeže. Vzhľadom na túto realitu si uvedomujeme ešte väčšiu zodpovednosť a potrebu byť na príjme a pripravení pre každé dieťa či mladého človeka, ktorí sa na nás obrátia,“ doplnila Trlicová.

Mladí sa podľa Ivanič Rybanskej na linku obracajú s rôznymi problémami. „Ak to rozviniem, tak žiadna téma, otázka, názor, situácia či problém dieťaťa alebo mladého človeka nie sú na linke zľahčované a ani sa nepovažujú za menej dôležité, práve naopak, každý je prijatý, akceptovaný a vypočutý, každý má právo vyjadriť svoj názor, dostane priestor komunikovať a pomáhame mu spoločne s ním hľadať riešenia.“

Zároveň povzbudila všetkých mladých, aby sa v akejkoľvek situácii nebáli na LDI obrátiť. Hovor na linku je z územia SR bezplatný a anonymný, teda volajúci nemusí uviesť svoje meno ani odkiaľ volá. Komunikácia je dôverná a nie je zaznamenávaná. „Naša linka sa nedelí s nikým o informácie, s ktorými sa nám zdôveríte, iba vtedy, ak by bol váš alebo niekoho život v priamom ohrození, by sa to mohlo zmeniť,“ ozrejmila Ivanič Rybanská.

Mladí môžu linku telefonicky kontaktovať nonstop kedykoľvek počas roka na čísle 116 111. V prípade, že preferujú písomnú komunikáciu, môžu denne od 18.00 do 22.00 h využiť poradenstvo prostredníctvom četu na webe www.ldi.sk. Kedykoľvek tiež môžu napísať mail na adresu 116111@ldi.sk, pričom odpoveď by mala prísť do 48 hodín.

Video
VIDEO: V relácii Ide o nás o detskej agresii, ale aj chybách, ktoré v situácii robia dospelí.

Relácia Ide o nás – So školskou psychologičkou Michaelou Sokoliovou, ktorá je odborne vyškolená aj na krízovú intervenciu, sme sa v relácii Ide o nás zhovárali o tom, ako najčastejšie vzniká agresia u školopovinných de­tí

debata chyba
Viac na túto tému: #Linka detskej istoty

+ Prepracovanie a únavu nepodceňujte, radšej si do sýta oddýchnite.
Peniaze, ktoré vám ponúkajú si zaslúžite, načo...

+ Pocítite oslabenie imunitného systému, prospeje vám krátky pôst.
Nové pracovné príležitosti otvoria...