Už niekoľko rokov sa vždy v januári oslavy čínskeho nového roka nenesú len v znamení tradičných osláv. Prenikajú aj do módneho priemyslu a sveta dizajnu a luxusného tovaru. Každoročne sa viac a viac značiek pridáva do zoznamu tých, ktoré sa rozhodli osláviť príchod čínskeho nového roka limitovanými kolekciami. Aj vzhľadom na to, že v lunárnom kalendári každému roku vládne nejaký element a zviera, o inšpiráciu núdza nie je.
Čítajte viac Určovať, ako má vyzerať správna žena je rovnaké, ako tvrdiť, že patrí do kuchyne, hovorí dizajnérka dámskej bielizne Tereza VuRok 2024 je podľa čínskeho kalendára rokom draka (mimochodom jedného z najmocnejších a najšťastnejších znamení čínskeho kalendára, ktoré symbolizuje silu, prosperitu a finančný úspech) a tak sa práve jeho motív objavuje aktuálne v ponuke mnohých odevných či šperkárskych značiek po celom svete. Od prémiových až po tie superluxusné.
Už niekoľko rokov napríklad na oslavy čínskeho nového roku reaguje limitovanou kolekciou taliansky ateliér Fendi. Tento rok sa spojil so značkou FRAGMENT umelca Hiroshiho Fujiwaru a predstavil špeciálnu kolekciu s Pokémonmi a drakmi. Motívy sa objavujú na kultových klasikách kožených doplnkov ako sú kabelky Peekaboo, Baguette či Mini By the Way a všade sa objavujú motívy postavičiek dvoch drakov Dragonair a Dratini.
Fendi však nie je jedinou značkou, ktorá vytvorila limitku kožených doplnkov. Na trh kabelku s motívom draka uviedla aj firma Coach. Hravý tón a farebnosť použila aj britská značka Mulberry, ktorá sa spojila s libanonskou dizajnérkou a umelkyňou Mirou Mikati. Výsledkom sú žiarivé farebné kabelky, často spájajúce dve výrazné farebné plochy a dekorované motívmi dračích hláv, chvosta, ale aj korálikmi a farebnými koženými strapcami. Kolekcia sa podobne ako tá od Fendi nesie v hravo a roztomilo ladenom tóne. Dominantný a pre mnohých hrozivý drak sa mení na ľúbivý dekoratívny element.
Čítajte viac Mini aj maxi, klasické aj v divokých farbách: Toto je 15 luxusných kabeliek, ktoré hviezdy milujú. Budete aj vy...Tradičnejšie k podobe draka pristúpili odevné značky, medzi nimi napríklad Ralph Lauren, Levi's či Stone Island, ktoré sa tiež rozhodli uviesť limitovanú kolekciu. Pridalo sa k nim napríklad aj francúzske Sandro alebo talianska Bottega Veneta, ktorá využíva predovšetkým výraznú červenú farebnosť.
Z luxusných šperkárskych a hodinárskych domov je to potom napríklad Piaget, ktorý okrem draka vzdáva poctu aj fénixovi, mýtickému vtákovi. Výsledkom je 38 kusov hodiniek, ktoré boli vyrobené pri príležitosti osláv čínskeho nového roka a za nemalé sumy budú dostupné zberateľom alebo tej najbohatšej klientele.