Rok draka sľubuje šťastie aj silu, bez módy to nepôjde: Luxusné značky už lákajú drakmi na kabelkách či červenými motívmi

Pre viac ako miliardu ľudí na celom svete je to príležitosť na oslavu a uctenie si nového roku života, ale aj tradícií. Pre módne značky príležitosť osloviť zákazníkov na ázijskom trhu.

08.01.2024 00:00
debata
Talianska značka Fendi sa spojila so značkou... Foto: Courtesy of FENDI
Fendi, rok draka Talianska značka Fendi sa spojila so značkou FRAGMENT Hiroshiho Fujiwaru a na limitovanej kolekcii navrhnutej pri príležitosti osláv čínskeho nového roka a "roku draku" vytvorila kolekciu s motívom Pokémona. Jej súčasťou je napríklad aj kožený drak.

Už niekoľko rokov sa vždy v januári oslavy čínskeho nového roka nenesú len v znamení tradičných osláv. Prenikajú aj do módneho priemyslu a sveta dizajnu a luxusného tovaru. Každoročne sa viac a viac značiek pridáva do zoznamu tých, ktoré sa rozhodli osláviť príchod čínskeho nového roka limitovanými kolekciami. Aj vzhľadom na to, že v lunárnom kalendári každému roku vládne nejaký element a zviera, o inšpiráciu núdza nie je.

Tereza Vu, spodná bielizeň Čítajte viac Určovať, ako má vyzerať správna žena je rovnaké, ako tvrdiť, že patrí do kuchyne, hovorí dizajnérka dámskej bielizne Tereza Vu

Rok 2024 je podľa čínskeho kalendára rokom draka (mimochodom jedného z najmocnejších a najšťastnejších znamení čínskeho kalendára, ktoré symbolizuje silu, prosperitu a finančný úspech) a tak sa práve jeho motív objavuje aktuálne v ponuke mnohých odevných či šperkárskych značiek po celom svete. Od prémiových až po tie superluxusné.

Talianska značka Fendi sa spojila so značkou...
Nielen drak, ale aj bájny vták fénix sú motívmi...
+9Herec Justin Chien na premiére seriálu The...

Už niekoľko rokov napríklad na oslavy čínskeho nového roku reaguje limitovanou kolekciou taliansky ateliér Fendi. Tento rok sa spojil so značkou FRAGMENT umelca Hiroshiho Fujiwaru a predstavil špeciálnu kolekciu s Pokémonmi a drakmi. Motívy sa objavujú na kultových klasikách kožených doplnkov ako sú kabelky Peekaboo, Baguette či Mini By the Way a všade sa objavujú motívy postavičiek dvoch drakov Dragonair a Dratini.

zväčšiť Značka Mulberry sa spojila s libanonskou... Foto: Courtesy of Mulberry
mulberry Značka Mulberry sa spojila s libanonskou umelkyňou Mirou Mikati a vytvorila minikolekciu pri príležitosti osláv čínskeho lunárneho nového roka.

Fendi však nie je jedinou značkou, ktorá vytvorila limitku kožených doplnkov. Na trh kabelku s motívom draka uviedla aj firma Coach. Hravý tón a farebnosť použila aj britská značka Mulberry, ktorá sa spojila s libanonskou dizajnérkou a umelkyňou Mirou Mikati. Výsledkom sú žiarivé farebné kabelky, často spájajúce dve výrazné farebné plochy a dekorované motívmi dračích hláv, chvosta, ale aj korálikmi a farebnými koženými strapcami. Kolekcia sa podobne ako tá od Fendi nesie v hravo a roztomilo ladenom tóne. Dominantný a pre mnohých hrozivý drak sa mení na ľúbivý dekoratívny element.

Bianca Balti Čítajte viac Mini aj maxi, klasické aj v divokých farbách: Toto je 15 luxusných kabeliek, ktoré hviezdy milujú. Budete aj vy...

Tradičnejšie k podobe draka pristúpili odevné značky, medzi nimi napríklad Ralph Lauren, Levi's či Stone Island, ktoré sa tiež rozhodli uviesť limitovanú kolekciu. Pridalo sa k nim napríklad aj francúzske Sandro alebo talianska Bottega Veneta, ktorá využíva predovšetkým výraznú červenú farebnosť.

zväčšiť Herec Justin Chien na premiére seriálu The... Foto: Courtesy of Ralph Lauren
Ralph Lauren, rok draka Herec Justin Chien na premiére seriálu The Brothers Sun.

Z luxusných šperkárskych a hodinárskych domov je to potom napríklad Piaget, ktorý okrem draka vzdáva poctu aj fénixovi, mýtickému vtákovi. Výsledkom je 38 kusov hodiniek, ktoré boli vyrobené pri príležitosti osláv čínskeho nového roka a za nemalé sumy budú dostupné zberateľom alebo tej najbohatšej klientele.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #móda #dizajn #Fendi #Coach #Mulberry #rok draka #Stone Island #Piaget

+ Nezabúdajte na poriadnu hydratáciu, vaše telo ju potrebuje.
Ukážte svoju zručnosť, ľudia si vás tak začnú viac...

+ Je ten správny čas zamyslieť sa nad svojou životosprávou.
Nespoliehajte sa sami na seba, nikto za vás vašu prácu...