5 super dôvodov, pre ktoré si dať kel. Zmení vám život

Kel patrí medzi najstaršie druhy zeleniny na svete. Je jedným z najbohatších zdrojov živín medzi potravinami z rastlinnej ríše, obsahuje množstvo vitamínov a minerálov. Pritom sa mu v strave prakticky vyhýbame. Zmeňte to a budete zdravší.

29.10.2023 15:32
kel Foto:
Ak budete konzumovať kel, upraví sa vám zažívanie, zlepší sa metabolizmus, a vy tak ľahšie schudnete.
debata (1)

Lepšie zdravie a imunita

Každý druh kelu sa vyznačuje množstvom zdraviu prospešných látok, a to dokonca vyšším ako toľko ospevované avokádo. Významný je predovšetkým obsah vitamínov C a K. Dokonca vitamínu C má v sebe kel približne trikrát viac, než je v rovnakom množstve pomaranča. Kel ďalej obsahuje vitamíny zo skupiny B a E, kyselinu listovú a tiež vápnik, horčík, selén, fosfor, draslík, síru, železo a sodík. Vďaka tejto zostave nesmierne posilňuje imunitu a zabraňuje vzniku chorôb a zápalov v tele.

Posilní srdce

Kel by mali vo väčšej miere jesť všetci, ktorí majú problémy s cholesterolom či aterosklerózou. Obsahuje aj vysoký obsah esenciálnych mastných kyselín. V jednom hrnčeku kelu je až 121 mg omega-3 mastných kyselín a 92 mg omega-6 mastných kyselín, ktoré cholesterol znižujú a tým chránia srdce. Pozor by si však na kel mali dať ľudia, ktorí užívajú lieky na zrážanlivosť krvi. Vo väčšej miere by pre nich mohol byť nebezpečný.

Špaldová múka prospieva nášmu zdraviu. Čítajte aj Špalda: Nejde len o obyčajné obilie. Účinky príjemne prekvapia

Predĺži vám život

Kel sa vyznačuje vysokým obsahom antioxidantov, ktoré pomáhajú eliminovať nebezpečné látky v našom tele. Bojujú proti voľným kyslíkovým radikálom, ktoré môžu prispievať k ochoreniam, ako je rakovina, choroby srdca a ciev a choroby nervového systému, ako napríklad Parkinsonova choroba. Kel ďalej obsahuje glukosinoláty, čo sú látky zodpovedné za charakteristickú vôňu a ostrú chuť kapustovitej zeleniny, no súčasne majú preukázané protinádorové účinky.

Podporí chudnutie

Ak budete konzumovať kel, upraví sa vám zažívanie, zlepší sa metabolizmus, a vy tak ľahšie schudnete. Skvelý efekt má na trávenie nielen obsiahnutá vláknina, ale aj fakt, že kel, najmä ružičkový, telo odvodňuje.

Zlepší zrak

Kel sa ale priaznivo podpíše aj na vašom zraku, pretože obsahuje aj antioxidant luteín, ktorý sa koncentruje v oku na sietnici a posilňuje obranný systém oka. Jeho nedostatok môže spôsobiť problémy s očami a zvyšuje sa riziko vzniku šedého zákalu a ďalších degeneratívnych očných chorôb.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #imunita #chudnutie #Parkinsonova choroba #omega-3 mastné kyseliny #vitamín B #vitamín C #cholesterol #vláknina #vápnik #metabolizmus #vitamín E #horčík #antioxidanty #kyselina listová #vitamín K #železo #luteín #omega-6 mastné kyseliny