Naštartujte si imunitu bez drahých doplnkov. Stačia tieto tri postupy

Imunita je našou základnou zbraňou aj brnením v boji proti vírusom, baktériám a dokonca aj mnohým civilizačným ochoreniam. Preto má zmysel jej neustále posilňovanie. Zabudnite na drahé reklamné preparáty. Ide to aj inak.

29.01.2021 06:00
žena, tabletka, vitamín D, imunita Foto:
Hoci vám môže krátkodobo pomôcť vyššia dávka vitamínu C, minerálov aj čajov, no podpora imunity je dlhodobý proces.
debata

Posilňovanie imunity je dlhoročný proces

Ľudské telo nepozná skratky. Ak chcete pekné telo, netreba počítať s tým, že vám svaly narastú za týždeň. Ak sa túžite zbaviť tuku, potrvá to mesiace driny. Rýchlejšie riešenia vo vzťahu k telu nefungujú. A John McCarty, riaditeľ programu Celulárna imunoterapie hovorí, že podobne je to aj s imunitou.

Hoci vám môže krátkodobo pomôcť vyššia dávka vitamínu C, minerálov aj čajov, no podpora imunity je dlhodobý proces. Na imunitu vplýva odolnosť vašich tkanív, kondícia, trávenie, dokonca aj stav baktérií v tráviacom trakte. Ide jednoducho o celú armádu odporu voči ochoreniam, ktorú je potrebné budovať aj vyživovať dlhodobo. John McCarty preto vypracoval súbor pravidiel, ktoré vedú k trvalej podpore silnej imunity.

Redukujte stres

Stres ešte nikomu v ničom nepomohol. Je skutočne zbytočné aktivovať stresovú reakciu bež alebo bojuj v dopravnej zápche, keď sa nám nedarí v práci, alebo kvôli maličkosti. Stres zbytočné oberá organizmus o energiu, ktorú môže venovať obrane tela. Zbavte sa ho. Ako najúčinnejšie spôsoby odolávania stresu uvádza John McCarty meditáciu a pohyb.

Nedržte diéty, ale jedávajte zdravo

Najhoršie, čo môžete pre svoje telo spraviť je, skúšať neustále diéty. Najlepšie čo môžete pre imunitu urobiť je, nestresovať ju zmenami stravy, ale prehodiť výhybku na celoživotne udržateľnú zdravú stravu. To znamená menej spracovaných pokrmov, menej cukru, menej tučných a mäsitých jedál. Namiesto nich zradí McCarty zaradiť do stravovania ovocie, zeleninu, strukoviny, orechy a semiačka. Olivový olej, celozrnné výrobky a mierne množstvo chudých bielkovín z rýb alebo hydiny, plus nízkotučné mliečne výrobky. Takto udržíte v kondícii správnu mikrobiótu čriev, ktorá je akoby základným pilierom imunity.

Neoberajte sa o spánok

Ak je človek chorý, automaticky ho ukladá do postele. Ale ak chcete zdravým ostať, potrebujete jednoducho v posteli stráviť dostatok času. Akoby preventívne. Nedostatok spánok spôsobuje zníženie imunity. Zvyšuje hladiny stresového hormónu kortizolu, podporuje zápal a zvyšuje riziko vzniku chronických ochorení. Podľa najnovších zistení je optimum spánku pre dospelého človeka, ktoré podporí jeho imunitu 7 – 8 hodín, pričom deti potrebuj spať 10 – 12 hodín.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #imunita #životný štýl #imunitný systém #stres #kvalitný spánok #zdravá životospráva

+ O svojich nedostatkoch sa rozhodnete rozprávať, čo vám veľmi pomôže.
Kontrola pravidelných platieb je na...

+ Nepreháňajte to s opaľovaním na slniečku, hrozí spálenie a úpal.
V zamestnaní sa prejaví kolega, ktorý plánuje...