Spanie by malo byť ľahké! Ale čo, ak nie je? Naučte sa spať, pomôžu aj tieto knihy

, 02.12.2020 15:00
spánok, bdenie, nespavosť, spánková hygiena
O kvalitnom spánku môžete len snívať? Autor:

Prečo nedokážeme zaspať? Najčastejšie nám v ceste stojí náš vlastný mozog. Rozmýšľajúca myseľ je trochu ako kamión, na ktorého pedáli je položená tehla. Našej mysli preto musíme niekedy trochu pomôcť, aby sa upokojila, spomalila a pripravila sa na odpočinok - pomôcť môžu aj nasledujúce knihy.

Pekne sny

Pekné sny

Dobre spať sa môžeme naučiť a opäť si môžeme užívať všetky zdravotné benefity spánku. Chce to trochu tréningu a disciplíny, aby sme opäť získali ten správny návyk. Autorka knihy Pekné sny Kathryn Nicolai vám sľubuje, že sa ani nenazdáte a opäť budete zaspávať ľahšie a spať dlhšie ako kedysi, keď ste boli ešte dieťa. Zobudíte sa odpočinutí a zrelaxovaní a možno dokonca zistíte, že tieto príbehy pomohli zasadiť semienka lepšej vnímavosti aj do vašich bdelých životov, vtedy, keď nespíte. To bude tá pridaná hodnota! Kniha vás naučí sústrediť sa na drobné detaily vašich dní, na dýchanie a meditáciu, vysvetlí spacie návyky a ukáže vám, že spať je ľahké. Pomocou krátkych a drobných príbehov vám pomôže sústrediť sa na seba a pripraviť telo aj mozog na potrebný odpočinok. Lebo len kvalitný a ničím nerušený spánok prináša do našich životov potrebný pokoj a koncentráciu.

zdravy-spanok

Ako na to: Zdravý spánok

Renomovaný odborník na spánok v tejto knihe opisuje, ako bojovať s únavou, nespavosťou, nočnými morami, chrápaním a problémami so spánkom u detí. Ponúka v nej istú cestu ku kvalitnému nočnému odpočinku s využitím prirodzených liečebných prostriedkov (napríklad meditácia, masáže, bylinky a aromaterapia), ktorý nám dodá energiu. Viac než 60 farebných umeleckých obrázkov podčiarkuje atmosféru knihy a slúži na inšpiráciu.

ekektívnejší spánok

Efektívnejší spánok

Pokiaľ ide o zdravie, jeden jeho predpoklad – spánok – sa trestuhodne prehliada. Vďaka kvalitnému spánku sa človek ľahšie zbavuje nadbytočného tuku, predchádza chorobám, zostáva produktívny a zlepšuje si prakticky každý aspekt fungovania mysle i tela. Zistil to aj Shawn Stevenson, keď mu degeneratívna choroba kostí zničila sen stať sa profesionálnym atlétom. Rovnako ako mnohí z nás, aj on sa vtedy vzdal svojho zdravia a tela. Neskôr však dospel k záveru, že musí existovať aj lepší spôsob riešenia situácie. Skvalitnil si spánok a zoptimalizoval výživu, preto si nielen uzdravil telo, ale aj dosiahol ciele v oblasti fyzickej zdatnosti a práce, aké nikdy predtým nepokladal za možné. V knihe Efektívnejší spánok ponúka tipy a triky, vďaka ktorým si zabezpečíte najlepší možný spánok a zdravie. Počas 14-dňovej úpravy spánku si vytvoríte ideálnu spánkovú svätyňu, obmedzíte množstvo slnečného svetla prenikajúceho do spálne a budete si regulovať cirkadiánne rytmy. Dozviete sa, ktoré živiny a výživové doplnky potrebujete na normalizáciu spánku, a spoznáte cviky a kondičné tipy, ktoré vám pomôžu zostať fit z telesného aj duševného hľadiska.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zaspávanie #spánok #Pekné sny #dobrý spánok
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nebuďte na seba príliš prísni, všetko je raz za čas dovolené.
Neodkladajte svoje plány na neskôr, práca...

+ Obmedzujte kalorické a ťažké jedlá, hrozí vám pokazený žalúdok.
S prácou to nepreháňajte, všetko stihnete...