Ako dodať horčík telu? Tieto potraviny ho obsahujú najviac

Horčík je pre naše telo nenahraditeľný. Ak žijete v strese, potrebujete ho ešte o niečo viac.

23.11.2020 11:00
ovsená kaša, kaša, jablko, vločky Foto:
Ovsená kaša s kúskami jablka - aj takto putuje horčík do tela.
debata

Ak sa často potíte pri športe či saunovaní, čelíte zvýšenému úbytku tekutín a časti minerálov, horčík nevynímajúc. Aj tí, ktorí dodržiavajú vegetariánsku alebo vegánsku stravu, sa musia uistiť, že v jedálničku majú dostatok horčíka. Veľa stresu môže takisto viesť k vyššej potrebe horčíka, ktorý musíte organizmu nejako dodať. Čím vyššiu hladinu tohto minerálu máte v krvi, tým lepšie pracujú mitochondrie. Telo je pokojné a zároveň plné energie. Horčík je pre náš organizmus nenahraditeľný – pomáha v látkovej premene tukov, sacharidov a bielkovín, je nevyhnutný pre tvorbu energie v bunkách.

Odporúčaná denná dávka horčíka pre dospelých je 4,5 mg/kg telesnej hmotnosti, pre ženy je to okolo 300 mg, pre mužov 350 mg. Športovci, dojčiace ženy či ľudia dlhodobo pod stresom by mali tieto dávky zvyšovať, aj o 30 percent.

Potraviny s vysokým obsahom horčíka – zoradené od tých s najväčším obsahom horčíka

  • Pšeničné otruby
  • Semiačka: (sezamové, ľanové, chiamg, mak, slnečnicové, tekvicové)
  • Kakaový prášok
  • Amarant
  • Guinoa
  • Pšeničné klíčky
  • Orechy
  • Tmavá čokoláda s min. 70 % obsahom kakaa
  • Naturálna ryža
  • Bulgur
  • Strukoviny: (hrášok, fazuľa, sója)
  • Ovsené vločky
  • Zelená listová zelenina: (rukola, mangold)
  • Sušené banány

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #strava #stres #rovnováha #horčík

+ Rozhodne si neodopierajte kvalitnú pedikúru, bolesť sa rýchlo stratí.
Budúce finančné rozhodnutia by mali byť...

+ Preventívne kontroly sú dôležité, nezanedbávajte svoje zdravie.
V prípade, ak ste živnostník nezabúdajte na...