Chyby počas chudnutia, ktoré nesúvisia s jedlom! Robíte ich?

, 12.11.2020 07:00
chudnutie, hmotnosť, chudosť
Chudnete a nedarí sa vám? Autor:

Pokiaľ ide o vašu vysnívanú hmotnosť, nehýbete sa z miesta? A hoci sa snažíte kontrolovať prijaté kalórie, existujú aj ďalšie chyby, ktorých sa zrejme dopúšťate a tie nemajú nič spoločné s jedlom.

1. Nedostatok spánku

Tí, ktorí spia príliš málo alebo majú nekvalitný spánok, pri chudnutí môžu zaznamenať istú stagnáciu. Nedostatok spánku totiž spôsobuje, že sa v tele hromadí tuk. Nejedna štúdia zverejnená na túto tému potvrdila, že ľudia, ktorí spia menej ako päť hodín počas noci, dokonca priberú viac ako ľudia, ktorí spia sedem a viac hodín. Zlá kvalita spánku znamená, že sa v tele zvyšuje produkcia stresového hormónu kortizolu. Ak je hladina kortizolu vysoká, je pravdepodobnejšie, že budete jesť sladké a tučné jedlá.

2. Zle nastavená psychika

Každý, kto chce chudnúť zmenou stravovania a zmenou životného štýlu smerom k aktívnejšiemu, má vždy pred sebou dlhú cestu. Tá dokáže byť naozaj vyčerpávajúca a človek, ktorý sa po nej rozhodne ísť, musí mať na jej absolvovanie nastavenú aj psychiku. Len ak je človek v psychickej pohode, dokáže dlhodobo bojovať s nadváhou. V opačnom prípade sa o slovo prihlási zlyhanie – skôr či neskôr. V tomto smere je dôležité si uvedomiť, že zmenu robíme pre seba, nie pre niekoho z rodiny či nového partnera. A hoci podpora okolia je nesmierne dôležitá, to najväčšie odhodlanie musí vychádzať z nás.

3. Stres namiesto rovnováhy

Stres má na telo podobný účinok ako nedostatok spánku – zvyšuje hladinu kortizolu. To následne nielen zvyšuje pocit hladu, ale aj negatívne ovplyvňuje metabolizmus. Ak sme skutočne v strese, chceme, aby všetko ostatné – napríklad aj príprava jedla – bola čo najjednoduchšia. Potom sa veľmi rýchlo rozhodneme pre donáškovú pizzu namiesto domácej prípravy hydinového mäsa s dusenou zeleninou.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#tréning #hmotnosť #cvičenie #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nezdravé potraviny nie sú to pravé pre vás, doprajte si zeleninu a ovocie.
Za prácu, ktorú ste odpracovali...

+ Zvýšte pozornosť na cestách, buďte opatrní a dodržujte pravidlá.
Dajte si pozor na neprajníkov, ktorí majú...