Zamávajte stresu skôr, ako sa vám podpíše na zdraví. Tu sú možnosti

20.09.2020 07:00
čas, práca, stres, vyčerpanosť, workoholizmus
Prínos cvičenia pre psychickú pohodu je už podložený aj vedecky. Autor:

Ak patríte k skupine ľudí, ktorá si každý deň večer posťažuje sama pre seba, v akom strese žije, máme pre vás riešenie, ako z kolotoča uniknúť. Pritom nie ste sami. Štatistiky ukazujú, že až 70 % ľudí pociťuje denne stres. To je najvyšší čas začať s ním bojovať.

Cvičte

Prínos cvičenia pre psychickú pohodu je už podložený aj vedecky. Stres a depresia sa týkali omnoho viac ľudí, ktorí nevyvíjali fyzickú aktivitu ako tých, ktorí si dopriali aspoň 30 minút aktivity denne. Dôvodom, je že kortizol sa v tele znižuje práve fyzickou aktivitou a ešte lepšie ho vedia zlikvidovať endorfíny, ktoré dodávajú životu iskru. Stačí pol hodina, počas ktorej sa spotíte a stres na vaše telo bude mať omnoho menšie dopady.

Prevoňajte si interiér

Prísť po ťažkom dni do priestoru, ktorý si žiada vyvetrať veru nepoteší. Ale ak stavíte na príjemnú vôňu domova, stres z vás opadne už na prahu. Niekedy stačí pár kvapiek vonnej silice. Ak si chcete spraviť doma wellness proti stresu, netreba veľa. Stačí voľba tej správnej vône, ktorú necháte pôsobiť v ovzduší, alebo si ňou „ozdobíte“ večerný kúpeľ. Stres úspešne znižujú silice ruža, santalové drevo, ylang – ylang, pomaranč, harmanček aj bergamot.

Znížte objem kofeínu

V strese robíme často pravý opak. Snažíme sa dodať telu rýchlu energiu, aby sme všetko postíhali. Výsledkom je doslova preťažená nervová sústava, čo môže vyústiť až do nepríjemného chvenia rúk a búšenia srdca. Ak ste v strese, vyhnite sa nadmernej konzumácii kávy, ale aj zeleného a čierneho čaju a čokoláde. Namiesto toho skúste radšej harmančekový čaj.

Dajte si žuvačku

Môže to byť ideálne riešenie namiesto kávy. Štúdie ukázali, že žuvanie pomohlo znížiť hladiny stresu. Jednak pre vyššiu tvorbu slín a evokovanie príjemných pocitov pre mozog, ale aj pre vyššie prekrvenie mozgu. Ide o istý mikropohyb, čo tiež prispieva k tomu, že stres pomaly ale isto odbúravate. Zároveň si tým nijako neškodíte.

Objímajte sa

Je super mať v stresovom období priateľa, ktorého môžete objať a pocítiť fyzickú prítomnosť iného človeka. Opäť sa ukazuje, že objatie znižuje hladinu kortizolu v krvi a stúpa oxytocín, hormón pokoja, ktorý znižuje pulzovú frekvenciu aj tlak krvi. Jednoucho stres sa v náručí rozplýva.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravie #stres #psychické zdravie #psychická pohoda #pracovný stres
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Aj vaše telo si zaslúži dostatok času na uzdravenie, doprajte mu to.
Pozor na nákladné investície, dobre...

+ Je vhodná doba objednať sa na preventívnu prehliadku, myslite na to.
Konajte kým je čas, neskôr by to...