Horúčavy sú tu, nezabúdajte piť! Ale nie nápoje s cukrom

Počas vysokých teplôt netreba zabúdať na pitný režim.

30.06.2020 11:00
žena, voda, pitie, flasa Foto:
Prijímate dostatok tekutín?
debata

Pomáha predchádzať kolapsom z tepla, preto treba piť priebežne a nečakať na pocit smädu. V súvislosti s vysokými horúčavami na to upozornila hovorkyňa Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Alena Krčová.

Vysoké teploty podľa záchranárov predstavujú záťaž na organizmus, najohrozenejšie sú deti, seniori a chronickí pacienti. Vhodné nápoje sú napríklad minerálne vody s obsahom sodíka do 100 miligramov na liter, bylinkové a ovocné čaje alebo šťavy. Obsahovať by mali čo najmenej cukru (do šiestich percent), ten totiž zvyšuje pocit smädu. Nevhodný je tiež alkohol, ktorý zvyšuje produkciu tepla v organizme. Ideálne nie sú ani príliš studené nápoje. Pri pobyte na slnku treba myslieť na vhodnú pokrývku hlavy a ľahký odev.

Koľko litrov denne vypiť? 2 či 3 litre vody? Ak chcete vedieť presnejšie, koľko vody potrebuje vaše telo, môžete si to ľahko vypočítať. "Existuje na to vzorec. Denne by sme mali vypiť aspoň 2 až 4 dl tekutín na 10 kg telesnej hmotnosti,“ hovorí MUDr. Peter Minárik, gastroenterológ. Dospelé ženy by teda podľa usmernenia EFSA (Európskeho úradu pre bezpečnosť potravín) mali denne prijať približne 2,0 l tekutín, v tehotenstve 2,3 – 2,7 l, muži asi 2,5 l a deti približne liter tekutín. „V prípade správneho pitného režimu však jednotné tabuľky neplatia pre všetkých, môže to byť viac alebo menej podľa hmotnosti, ročného obdobia alebo fyzickej námahy,“ dopĺňa MUDr. Peter Minárik.

debata chyba
Viac na túto tému: #voda #kolaps #pitný režim

+ Začnite čítať viac kníh, pomôže vám to oddychovať a vypnúť.
Ak chcete niečo dosiahnuť, nepodceňujte sami seba....

+ Na alkohol zabudnite, zabaviť sa dokážete aj lepším spôsobom.
Nemusíte byť vždy stredobodom pozornosti, nie vždy...