Máte po 30-ke? Kde nájdete vitamíny, ktoré telo potrebuje?

, 06.03.2020 17:00
citrusy, pomaranče, krájanie pomarančov
Kde nájdete dostatok pre vás potrebných vitamínov? Autor:

Udržanie zdravia a krásy si žiada aj príjem vitamínov. Na čo po tridsiatke nezabúdať?

Vitamín C
Vitamín C posilňuje imunitný systém, čo sa krásy týka, pôsobí proti voľným radikálom, zápalom na koži, prispieva k pevnej pokožke. Nájdete ho v citrusoch, kvasenej kapuste, jablkách, paprike, brokolici či špenáte.

Vitamín D
Zvyšuje dobrú náladu, posilňuje imunitný systém a významne prispieva k zdraviu kostí. „Déčko“ si telo produkuje samé – ale iba s dostatočným množstvom slnečného žiarenia. Po doplnkoch výživy je vhodné siahnuť vtedy, ak trávite väčšinu dňa v interiéri.

Horčík, vitamíny skupiny B a zinok
Toto trio výrazne posilňuje nervový systém. Horčík sa nachádza v strukovinách, orechoch a celozrnných potravinách. Zinok sa nachádza v semenách, syroch či hovädzom mäse. Vitamíny skupiny B obsahujú orechy, droždie, bravčové mäso, špenát či syry.

Kyselina listová (vitamín B9)
Kyselina listová je obzvlášť dôležitá pre ženy, ktoré plánujú mať deti. Ukázalo sa, že kyselina listová znižuje pravdepodobnosť poruchy nervovej trubice u nenarodeného dieťaťa. Kyselina listová sa nachádza v listovej zelenine, špenáte, šošovici, brokolici či hrášku, ale pri jej zvýšenej potrebe počas tehotenstva je vhodné siahnuť po doplnkoch výživy.

Vitamíny A, E a Q10
Najlepším spôsobom, ako bojovať s prvými príznakmi starnutia pokožky, je vitamín A (retinol) a E a takisto koenzým Q10. Vitamín A sa nachádza v mrkve, sladkých zemiakoch či morských rybách. Vitamín E je v orechoch, semenách a olejoch. Koenzým Q10 sa nachádza v olejnatých rybách a za studena lisovaných rastlinných olejoch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vitamíny #pokožka #kosti
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku