Chcete krajšiu pleť? Zamerajte sa na črevo

Za nečistou pleťou sa môže skrývať veľa dôvodov. Ale práve to, ako sa stravujeme, veľmi ovplyvňuje jej vzhľad.

, 27.09.2019 12:00
pleť - pokožka - starostlivosť Foto: ,
Zamerajte sa na svoju stravu, zmeňte jedálniček.
debata

Niekto má nečistú pleť zakaždým, keď to preženie s čokoládou, inému robia zle arašidy. Vedecké štúdie ukázali, že interakcia medzi dvoma najväčšími ľudskými orgánmi, črevom a kožou, má priamy vplyv na vzhľad našej pokožky.

Súvislosť medzi akné a stravou

Akné a psoriáza patria medzi kožné ochorenia, ktoré priamo súvisia s črevným mikrobiómom a proti ktorým je možné pôsobiť cielenou výživou a zdravým a vyváženým životným štýlom.

Päť tipov pre krajšiu pleť:

Dostatok spánku
Iba vďaka dostatočnému spánku sa môže naše telo správne zotaviť a dodať potrebnú energiu pre nastávajúci deň. V hlbokom spánku sa prepne do režimu opravy a pokožka, svaly, dokonca aj mozgové bunky sa v noci regenerujú. Dobrá kvalita spánku pomôže s najdôležitejšími postupmi výmeny a regenerácie živín a črevný mikrobióm pomôže dostať do rovnováhy.

Červené ovocie a zelený čaj
Pri stravovaní dbajte na čerstvé produkty a antioxidanty. K potravinám, ktoré pomôžu črevu, patrí aj bobuľovité ovocie červenej farby, cvikla (aj šťava z nej), červené hrozno, petržlen, brokolica, špenát, mangold, šošovica, čierny sezam, hrozienka a datle. Zeleným čajom môžete chrániť pokožku pred poškodením slnkom, pretože obsahuje katechíny, známe svojimi antioxidačnými a omladzujúcimi účinkami.

Ľahko stráviteľné a plné vitamínov
Zdravé a ľahko stráviteľné jedlá plné vitamínov, ako sú zeleninové polievky a jablkovo-hruškový kompót pôsobia stabilizujúco na črevo a upokojujúco na trávenie. S mrkvou, červenou alebo žltou paprikou a sladkými zemiakmi pridáte do stravy potrebné vitamíny A a C a tiež dôležitý betakarotén. Tieto mikroživiny majú pozitívny vplyv na náš mikrobióm a udržujú pokožku pevnú.

Nie je tuk ako tuk
Vravíte, že z tuku sa priberá? Vedzte, že nie je tuk, ako tuk. Tuky sú v skutočnosti našimi najdôležitejšími zdrojmi energie, a preto nevyhnutnými živinami pre naše telo. Existujú však rôzne druhy, záleží na správnom výbere. Vyvarujte sa transmastným a nasýteným mastným kyselinám, tie majú na zdravie škodlivé účinky.

Omega-3-mastné kyseliny
Nenasýtené omega-3-mastné kyseliny by sa mali na vašom tanieri vyskytovať oveľa častejšie. Nachádzajú sa v rybách, ľanovom oleji a orechoch a nemajú len protizápalové účinky, ale aj pozitívne vplývajú na pečeň a srdce.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #akné #spánok #črevo #betakarotén #črevný mikrobióm
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy

+ Nemali by ste tráviť veľa času na slnku pri vode, môže nastať kolaps.
Dobre si premyslite do čoho idete, nebude...

+ Zvážte aký šport by vám mohol pomôcť zlepšiť nahromadený stres.
Nezabúdajte, že zmluvné podmienky musíte...