Pozor na sladké pasce počas dňa! Kde na nás číhajú?

, 13.08.2019 15:00
diabetes, žena, cukor, dezert, cukrovka, diéta,
Ako zahnať chuť na sladké? Autor:

Tu sú jednoduché tipy, ako znížiť príjem cukru počas dňa.

1. Ak je to možné, vyhýbajte sa konzumácii priemyselne spracovávaným potravinám. Dokonca aj v hotových jedlách či v párkoch, ktoré nechutia vôbec „sladko“ sa nachádza pomerne veľa cukru.

2. Vedeli ste, že káva zvyšuje chuť na sladké? Pokúste sa obmedziť pitie kávy na jednu šálku denne.

3. Extrémna chuť na niečo sladké môže byť aj signálom tela, že pijete málo vody. Najskôr uhaste smäd, doprajte si čistú vodu či minerálku, chuť na sladké možno prejde.

4. Rozlúčte sa so sladenými nápojmi, tie sú cukrom priam nabité. Ale aj ovocné džúsy či smoothie sú sladkou pascou, napríklad 450 ml jablkovej šťavy obsahuje 49 gramov cukru – to znamená 12 malých lyžičiek cukru.

5. Sušené ovocie, proteínové či müsli tyčinky sú vo všeobecnosti považované za zdravé – ale v skutočnosti sú to takisto sladké pasce. Namiesto nich si radšej doprajte mandle, vlašské orechy či kešu, aby ste premohli chuť na niečo sladké.

6. Je tu čas grilovania – pozor, aj tu číhajú sladké pokušenia s množstvom skrytého cukru. V čom? V rôznych kúpených BBQ a grilovacích omáčkach či v kečupe. Dressing si radšej vyrobte z bieleho jogurtu, cesnaku či kôpru.

Ako funguje jo-jo efekt? Video TV Pravda

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#sladkosti #sladké #cukor #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Aj ten najmenší pohyb je lepší ako žiaden, nezabúdajte na dôsledky.
Nepodceňujte sa, mali by ste poznať...

+ Neduste v sebe veci čo vás trápia, zverte sa s nimi niekomu.
Ak vás vaša práca nebaví, nájdite si inú,...