Ako získať štíhle brucho do leta?

16.06.2019 08:00
prsia, plavky, leto, pláž
Ploché brucho sa dá dosiahnuť vyváženým stravovaním a intenzívnym cvičením. Autor:

Pekné počasie volá po ukazovaní vypracovaných brušných svaloch. Ako sa čo najrýchlejšie dostať do formy pred príchodom letných dovoleniek? Odborník na výživu radí, že tajomstvo šiestich tehličiek na bruchu sa skrýva nielen v úprave stravy.

Muži sú z Marsu, ženy z Venuše

Podkožný tuk sa u žien ukladá okolo pásu, ďalej do oblasti zadku či stehien. Muži majú iný problém. Okrem brucha sa nadmerné zásoby neželanej telesnej hmoty objavujú najmä na chrbte, pričom dolné končatiny sa s týmto problémom príliš netrápia. Zatiaľ, čo ženy majú viacej podkožného tuku, pánov trápi takzvaný viscelárny tuk, ktorý sa neukladá pod kožu, ale medzi vnútorné orgány. V konečnom dôsledku tak vytvára dojem veľkého, guľatého brucha. Dostať sa do vytúženej formy a pozerať sa v zrkadle na vyrysované brucho nemusí byť nedosiahnuteľným cieľom. Hoci je všeobecne známe, že „tehličky“ sa budujú v kuchyni, niekoľko týždňov pred začatím letnej sezóny je potrebné k zdravému stravovaniu pripojiť aj intenzívny a kvalitný tréning.

Keď pomáha intenzívny tréning

Podľa amerického výživového poradcu Jima Whitea, rutina v cvičení je okrem poctivej stravy kľúčom k úspechu. Tak, ako cvičenie neprekoná nesprávne stravovanie, tak aj nedostatok tréningu v kombinácii so zdravým jedlom nebude postačovať na získanie štíhleho tela. Pre stratu telesného tuku sa odporúča trénovať denne v rozmedzí 50 – 60 minút, celkovo však približne 300 minút týždenne, čo predstavuje päť hodinových náročných tréningov počas siedmich dní. Ideálny nástrojom pre vybudovanie si pevného, silného a štíhleho tela je uprednostňovanie HIIT tréningu, čiže vysoko intenzívneho intervalového tréningu, ktorý je potrebné dopĺňať o približne tri aeróbne cvičenia týždenne. Pre správne vyformovanie brušných svalov sa odporúča zaradiť k spomínaným tréningom aj posilňovanie „jadra“ tela, a to minimálne trikrát do týždňa.

Prvý výsledky už po mesiaci

Kombinácia cvičenia a stravy pomáha organizmu naštartovať metabolizmus, páliť viacej kalórií a v konečnom dôsledku aj tuk z najrizikovejších telesných partií. „Trvá to mesiac, kým začneme vidieť dobré výsledky a 12 týždňov na dosiahnutie úplnej transformácie tela,“ hovorí pre eatthis.com Jim White. Základom úspechu je podľa neho to, aby sa cvičenie stalo životným štýlom, v opačnom prípade hrozí návrat hmotnosti vrátane telesného tuku do pôvodného stavu. Ako tvrdí, ženy a muži by sa nemali pri chudnutí navzájom porovnávať. Platí totiž, že muži zhadzujú nadbytočné kilogramy o čosi rýchlejšie, než nežnejšia polovička ľudstva. Dôvodom je predovšetkým metabolizmus a pôsobenie mužských pohlavných hormónov, ktoré sa aktivujú cvičením. Ženy majú prirodzene viac telesného tuku ako muži, a to na spomínaných bokoch, stehnách i zadku. Mužom pomáha najmä hormón testosterón získavať rýchlejšie svalovú hmotu, než je to v prípade žien.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#leto #chudnutie #plavky #stravovanie #hormóny #metabolizmus #štíhla línia #ploché brucho #intenzívne intervalové cvičenie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Leňošenie nechajte na večer, premôžte sa a choďte si zacvičiť.
Keď prekonáte svoju lenivosť, všetko už...

+ V prvom rade sa dajte dokopy vy, myslite na seba, až potom na ostatných.
Možností je veľa, už len si...