Potraviny, ktoré pomáhajú udržať zdravú hladinu cukru v krvi

10.05.2019 15:00
fazuľa, fazuľová polievka
Fazuľu by ste mali rozhodne zaradiť do vášho jedálnička. Autor:

Ak chcete chudnúť alebo si udržať stabilnú hladinu cukru v krvi, doprajte si nasledovné potraviny:

„Tučné“ ryby

Zdravé tuky v rybách sú mimoriadne výživné a dokážu ryby dokážu zasýtiť na dlhší čas. Tučné ryby sa preto tešia z dobrej povesti aj pri ovplyvňovaní hladiny cukru v krvi, zároveň udržiavajú zdravé srdce – ide najmä o ryby ako losos, sardinky, makrela či sleď.

Jablká

Podľa niekoľkých štúdií majú ľudia, ktorí pravidelne konzumujú jablká, dlhodobo výrazne lepšie upravenú hladinu glukózy v krvi. Jedno jablko denne, navyše v kombinácii so škoricou, má pre zdravie výrazne pozitívny účinok.

Vlašské orechy

Sú bohaté na minerálne látky ako železo, horčík, takisto obsahujú vitamíny skupiny B či bielkoviny. Sú skvelé ako rýchle občerstvenie, môžete ich pridať do jogurtu či smoothie – po ich konzumácii sa náhle zvýšenej hladiny cukru v krvi báť nemusíte.

Fazuľa

Dodáva telu energiu a je bohatá na bielkoviny, pričom nemá účinok „zlých“ sacharidov. Môže sa pridať aj do zeleninového šalátu, vďaka fazuli zasýti o čosi viac. Podobné účinky má aj šošovica.

Citrusové plody

Sú plné vitamínov a okrem toho, že pozitívne ovplyvňujú hladinu cukru v krvi, dokážu byť nápomocné aj v boji s hypertenziou. Vďaka vitamínu C regulujú citrusové plody hladinu inzulínu v krvi.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#jablko #citrusové plody #inzulín #fazuľa
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Začnite viac premýšľať nad tým čo jete, budete tak zdravšie jesť.
Nesťažujte sa neustále na svoju prácu,...

+ Ak ste vyčerpaný, oddýchnite si a zrelaxujte svoje telo aj myseľ.
Kontrolujte sa, občas by ste sa mali...