Nastal čas na chudnutie. Viete, ako na to?

17.02.2019 17:00
bicykel, cykloturistika, repelent, komár, hmyz
Tréning na bicykli sa javí, ako najlepšia možnosť kardio tréningu. Autor:

Šesť tehličiek na bruchu, ktorými sa chcete pochváliť na pláži. Vyrobiť si ich v kuchyni zdravým stravovaním údajne nestačí. Bez športu to prosto nejde.

Ľudia, čo nepriberú ani za svet, a my ostatní

Začína sa to podobať na klišé. V ostatných rokoch sa odborníci zameriavajú na propagáciu chudnutia, ktoré je založené najmä na prísnej úprave stravy. Niektorí odborníci na výživu zachádzajú až tak ďaleko, že samotný šport v podobe kardio tréningu nepovažujú pri znižovaní hmotnosti za kľúčový. Pokiaľ však túžite po plochom bruchu, na ktorom sa pri každom pohybe brušné svaly napínajú do krásy, zbystrite pozornosť. Na pláži síce môžete zbadať zopár jedincov, ktorí s tým nemajú žiadny problém. Prvou skupinou sú profesionálni kulturisti a druhou drobnou skupinou tí, čo majú metabolizmus pracujúci na plné obrátky. Autori nedávnej štúdie uviedli príklad naturálneho kulturistu, ktorý v príprave na súťaž robil až päť štyridsať minútových kardio cvičení týždenne. Po štrnástich týždňoch dokázal znížiť telesný tuk zo štrnástich percent na polovicu.

S behom opatrne?

Pre väčšinu populácie je možné dosiahnuť výsledok v podobe štíhleho brucha len za pomoci dvoch premenných. Zdravým jedlom a kardio tréningom. „Môžete vyzerať dobre na pláži, ak patríte k ľuďom s rýchlym metabolizmom. Ale pre väčšinu z vás bude kardio tréning predsa potrebný,“ hovorí pre menshealth.com odborník na fitness Christian Finn. Medzi tradičné kardio cvičenia patrí beh, plávanie, bicyklovanie, cvičenie na trenažéroch a chôdza. Ukázalo sa však, že behanie, ktoré jednoznačne patrí k najnáročnejším športom, ovplyvňuje silu a veľkosť spodnej časti tela. Navyše, pri tomto druhu tréningu dochádza k väčšiemu poškodeniu svalov, ale nielen ich. Problémy sa môžu týkať aj poškodenia kĺbov, a to najmä v prípadoch, ak máte vyššiu váhu. Štíhli ľudia sa môžu behu oddávať bez obmedzení, nakoľko kĺby netrpia nadmernou záťažou.

A kilogramy idú krásne dolu

Jazda na stacionárnom bicykli v interiéri, alebo tréning na klasickom bicykli v exteriéri sa javí, ako najlepšia možnosť kardio tréningu. Zaraďuje sa k nej tiež chôdza, cvičenie na steperí a plávanie. Tieto formy cvičenia patria medzi bezpečné športy a nezaťažujú kĺby, ako je to v prípade behu. Koľko aerobného tréningu teda potrebujeme na efektívne chudnutie? Zhadzovanie kilogramov si vyžaduje viac času. Ak chceme schudnúť v krátkej dobe, výsledky nemusia byť postačujúce a po návrate do rutiny môže dôjsť k jo-jo efektu. Samotné chudnutie pomocou „kardia“ sa má rozložiť na 12 – 14 týždňov, pričom ideálne je plávať, bicyklovať, či chodiť tri až päť hodín týždenne. Pokiaľ to preženiete s intenzitou tréningu, budujete si skôr silu a vytrvalosť. Pri nižšej intenzite sa rýchlejšie spaľuje tuk.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#cvičenie #chudnutie #priberanie #metabolizmus #kardio tréning #behanie #spaľovanie tuku #stacionárny bicykel
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nezabúdajte na vitamíny, načerpávajte ich z ovocia a zeleniny.
Pripravte sa aj na horšie časy, odkladajte...

+ Buďte pripravený aj na dôchodok, nemusí byť všetko vždy dokonalé.
Neprevážajte tovar na súkromnom aute,...