Keď na vás útočí stres... pomôcť môžu správne dýchacie techniky

V práci sa niekedy môže poriadne nakopiť stres. A zbaviť sa ho vôbec nie je jednoduché. Niekedy však môže pomôcť jednoduchá technika.

, 28.12.2018 14:00
dýchanie, cvičenie Foto:
Dýchacie techniky pomôžu so stresom či úzkosťou.
debata

Reč je o dýchacom cvičení, ktoré pomôže upokojiť myseľ a uvoľniť aj napätie fyzické, ktoré so stresom prichádza.

Najprv si nájdite pohodlné a pokojné miesto na sedenie. Zatvorte oči. Nahmatajte si pulz na zápästí. Následne začnite dýchať podľa úderov svojho srdca, sledujte ich pozorne a sústreďte sa len na dýchanie a vaše srdce. Nádych a výdych by mali nasledovať v intervaloch päť úderov srdca.

Nadychujte sa nosom a pri nádychu sa snažte všetok vzduch vytlačiť do brušnej dutiny. Následne všetko z brucha vydýchnite von pri výdychu. Opakujte počas doby piatich minút. Postupne by ste mali vnímať, ako sa vám pulz spomalí a budete sa cítiť pokojnejšie a uvoľnenejšie.

Podobné dychové techniky môžete používať aj pri pocitoch úzkosti a nervozity či napríklad pri pocitoch hnevu, ktoré prichádzajú po konfrontácii či hrozia pred ňou. Môžete napríklad tiež zapojiť dlane, ktoré si priložíte na brušnú dutinu a dýchate priamo do dlaní.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #pomoc #cvičenie #technika #stres #dýchanie
Flowers

+ Lepšie si zorganizujete čas, určíte priority a prekonáte stres.
Buďte zodpovedný, prestaňte...

+ Podarí sa vám prekonať samého seba a uvidíte skvelé výsledky.
Pokojne sa rozhodnite podľa seba,...