Keď na vás útočí stres... pomôcť môžu správne dýchacie techniky

, 28.12.2018 14:00
dýchanie, cvičenie
Dýchacie techniky pomôžu so stresom či úzkosťou. Autor:

V práci sa niekedy môže poriadne nakopiť stres. A zbaviť sa ho vôbec nie je jednoduché. Niekedy však môže pomôcť jednoduchá technika.

Reč je o dýchacom cvičení, ktoré pomôže upokojiť myseľ a uvoľniť aj napätie fyzické, ktoré so stresom prichádza.

Najprv si nájdite pohodlné a pokojné miesto na sedenie. Zatvorte oči. Nahmatajte si pulz na zápästí. Následne začnite dýchať podľa úderov svojho srdca, sledujte ich pozorne a sústreďte sa len na dýchanie a vaše srdce. Nádych a výdych by mali nasledovať v intervaloch päť úderov srdca.

Nadychujte sa nosom a pri nádychu sa snažte všetok vzduch vytlačiť do brušnej dutiny. Následne všetko z brucha vydýchnite von pri výdychu. Opakujte počas doby piatich minút. Postupne by ste mali vnímať, ako sa vám pulz spomalí a budete sa cítiť pokojnejšie a uvoľnenejšie.

Podobné dychové techniky môžete používať aj pri pocitoch úzkosti a nervozity či napríklad pri pocitoch hnevu, ktoré prichádzajú po konfrontácii či hrozia pred ňou. Môžete napríklad tiež zapojiť dlane, ktoré si priložíte na brušnú dutinu a dýchate priamo do dlaní.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#pomoc #cvičenie #technika #stres #dýchanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Komplikujete si život rôznymi diétami, mali by ste prestať.
Pokúste sa zefektívniť svoju prácu, delegujte...

+ Nespávajte pridlho, budete mať potom menej času na ostatné veci.
Všetko sa naučíte v praxi, nemáte sa čoho...