Ako si dobrými trikmi vylepšiť náladičku

28.02.2018 17:00
smiech, šťastie, dobrá nálada
Naučiť sa láskavosti k samému sebe je najväčším úspechom k trvalému zlepšeniu nálady. Autor:

Nedostatok slnečného žiarenia a do oficiálneho začiatku jari zostáva ešte nejaký ten čas. Nie sú to príliš dobré vyhliadky na vylepšenie nálady. Ako si s tým poradiť?

Chýba slniečko, pomôže béčko

Okrem nedostatku slnečného žiarenia môžu za našu smutnú až depresívnu náladu niektoré stravovacie návyky. Jednoducho povedané, ak sa stravujete nesprávne, netrpí len telo, ale i mozog. Konkrétne, vytvára sa v ňom nedostatok takzvaného hormónu šťastia, serotonínu. Ten ovplyvňuje naše pocity, prežívanie, náladu a prispieva k celkovej pohode organizmu. Pokiaľ obohatíte stravu o dostatok vitamínov, minerálnych látok a stopových prvkov, môžete rátať s lepším prežívaním samého seba. Z vitamínov je vhodné zamerať sa na zvýšené množstvo „béčka“, najmä vitamínov B6 a B12. Obidva sú nevyhnutné na správne fungovanie nervovej sústavy a metabolizovanie sacharidov. Ak je ich primálo, problémy sú na svete.

Preč so stresovým hormónom

Vitamín B12 nájdete v živočíšnych potravinách, mäse, vajíčkach a mliečnych výrobkoch. „Bé šestka“ sa často predáva spolu s horčíkom, nakoľko umožňuje jeho lepšie vstrebávanie a využívanie v organizme. Horčík, inak nazývaný magnézium, pomáha zmierňovať vypätie zo stresu. Pri strese sa do ľudského organizmu vyplavuje hormón kortizol, ktorý podľa vedeckých výskumov blokuje tvorbu prospešného serotonínu až o 30 percent. Nedostatočné množstvo serotonínu dokáže vplývať na kvalitu a dĺžku nášho spánku, celodennú pohodu, schopnosť sústrediť sa a učiť sa. Ak strava nepostačuje, namieste je vyskúšať meditačné techniky na zvládanie stresu a zbavovanie sa negatívnej energie. Hlboké dýchanie v pokojnom a bezpečnom prostredí môže zohrať dôležitú úlohu pri zvyšovaní hladiny hormónu šťastia. Na začiatok postačí iba päť minút pravidelného, pomalého dýchania vo vyvetranej miestnosti a dostavia sa prvé pocity šťastia a pohody.

Viac skutočných „lajkov“

Slnečné žiarenie, životospráva a meditácia sú pre lepšiu náladu nevyhnutné, lenže pokiaľ väčšinu svojho života prežívame sami medzi štyrmi stenami, určite sa nám ju nepodarí vylepšiť. Vedci odporúčajú budovať kvalitné a dlhotrvajúce priateľstvá založené na dôvere a pocitoch spolupatričnosti. Pocity šťastia nesúvisia s tým, akým množstvom priateľom sa obklopíme. Okrem budovania priateľstiev sa pod celkovú pohodu človeka podpisuje schopnosť sebarealizácie. Čím viac sa totiž o seba staráme, tým máme väčšiu šancu na úspech. Odborníci tomu typu životného štýlu hovoria well-being, v doslovnom preklade „dobré bytie“. Je založený na zbieraní pozitívnych zážitkov, na trávení času s priateľmi, športovaní, stolovaní pri dobrom jedle. Tento spôsob života nie je vecou peňazí, ale záležitosťou presvedčenia. Naučiť sa láskavosti k samému sebe je totiž najväčším úspechom k trvalému zlepšeniu nálady.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vitamín B #triky #slnko #dobrá nálada
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Chýbajú vám vitamíny, ak nejete ovocie a zeleninu, poraďte sa v lekárni.
Neodkladajte prácu na neskôr,...

+ Nestojte príliš dlho na slnku, mohli by ste dostať úpal.
Neponižujte starších ľudí, vedia pracovať tak...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk