Vajíčková diéta? Nielen na chudnutie

21.01.2018 11:00
vajce, žĺtok, škrupina
Vajíčka sa odporúčajú konzumovať celé vrátane žĺtka. Autor:

Zhadzovanie nadbytočných kilogramov môže byť hračkou. Podľa odborníkov stačí do jedálneho lístka zaradiť konzumáciu natvrdo uvarených vajec. Zabezpečia nielen štíhlu líniu, ale i skvelé zdravie.

Skvelé na zhadzovanie „kilečiek“

Na raňajky alebo večeru. Varené áno, pražené nie. Vajíčka sú výbornou voľbou pre všetkých, ktorí si túžia za relatívne krátky čas vybudovať postavu snov. Obsahujú totiž všetky dôležité živiny potrebné pre správne fungovanie ľudského tela, bielkoviny (6 g), sacharidy (0,5 g), tuky (5 g), vrátane vitamínov A, D, E a B12. Jedno slepačie vajce má len 75 kcal a zaujímavý je aj obsah minerálnych látok, akými sú železo a selén. Železo napomáha krvotvorbe, selén sa zase postará o dobré fungovanie imunitného systému.

Línia je istá

Na svoje si pri konzumácií tejto pochúťky prídu najmä ľudia túžiaci si vybudovať vyšportované telo bez podkožného tuku. Bielkoviny obsiahnuté v tejto potravine sú dôležité pri budovaní svalstva. Vajíčka sa odporúčajú konzumovať celé vrátane žĺtka, pretože sa pýšia omega 3 mastnými kyselinami, ktoré znižujú hladinu tuku v krvi. Vitamín D obsiahnutý vo vaječnom žĺtku prispieva k spevneniu kostí a zdravým zubom. Pokiaľ sa vajcia kombinujú s mliečnymi výrobkami, a to najmä so syrmi, dokážu zabezpečiť pre organizmus výborný prísun vápnika. Tento minerálny prvok sa práve vďaka vitamínu D rýchlejšie vstrebáva presne tam, kde je to potrebné, v kostiach, zuboch a chrupavkách.

Vylepšia zrak, skrášlia pleť

Konzumácia vajíčok ovplyvňuje kvalitu pokožky, vďaka lecitínu a zraku vďaka antioxidantom zeaxantínu a luteínu. Tieto antioxidanty pomáhajú predchádzať poškodeniu očí, zmierňujú príznaky starnutia. Ďalšia výhoda, ktorá sa spája s pravidelným jedením vajec spočíva v ochrane mozgových funkcií. Jedným z hlavných dôvodov tejto teórie je obsah látky zvanej cholín vo vajíčkach, ktorá sa podieľa na znižovaní zápalu mozgu. Tento stav je často spojený najmä s pacientmi trpiacimi Alzheimerovou chorobou. Spomínané ochorenie postihuje predovšetkým ľudí nad päťdesiat rokov.

Pražené? Radšej nie

Uvarené vajcia sa považujú za zdravšiu alternatívu tých pražených. Pokiaľ sa pripravujú na slanine, alebo inom druhu tuku, napríklad masle, zvyšuje sa ich celková kalorická hodnota o ďalšie živočíšne tuky, čo má za následok zvýšenie cholesterolu v krvi. S rýchlych chudnutím tak v tomto prípade netreba počítať. Vajíčka by mali s opatrnosťou konzumovať ľudia s vysokou hladinou cholesterolu v krvi, cukrovkou a vysokou hladinou triglyceridov v krvi, keď je dobré používať z vajec iba bielka. Vajíčka je vhodné podávať spolu so zeleninou, celozrnným pečivom alebo tuniakom vo vlastnej šťave. Takýto mix potravín zabezpečí pre organizmus dostatočné množstvo bielkovín a sacharidov bez zbytočného navyšovania kalórií z ďalšieho živočíšneho tuku.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#chudnutie #nadváha #vajíčka #diéty
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nezaťažujte si telo neustále rôznymi nezdravými produktami.
Urobte si poriadok vo financiách, súrne to už...

+ Neohrozujte svoje zdravie niečím nezmyselným, starajte sa o svoje zdravie.
Začiatok týždňa budete mať...