Chudnutie a maškrtenie? Dámy, žiaden problém

22.11.2017 11:00
ryby, rybacina
Stravovací režim by mal zahŕňať tri až viac porcií rýb, či morských plodov. Autor:

Ak sa pokúšate zhodiť nadbytočné kilogramy a pritom nehladovať, skúste siahnuť po stravovacom režime založenom na samých dobrotách.

Opojný závan mora

Stredomorská diéta prekvapí a prinesie prekvapivé výsledky. Viac ovocia, zeleniny, trocha orechov, strukovín a celozrnných potravín. K tomu všetkému kvalitný olivový, mandľový alebo avokádový olej. Aj takéto pochúťky dominujú v stredomorskej diéte, ktorá však nepočíta s červeným mäsom (hovädzie a bravčové), maslom, sladkosťami a niektorými živočíšnymi tukmi. Tento redukčný program je známy už vyše polstoročie, je svieži, chutný a pestrý. Na štúdii, ktorá ho skúmala sa zúčastnilo sedem krajín a niekoľko tisíc ľudí. Výskum jednoznačne potvrdil, že život obyvateľov v blízkosti Stredozemného mora je dlhší, kvalitnejší a samozrejme, zdravší.

Dôraz je aj na rybách

Podľa Heathera R. Mangieriho z Akadémie výživy a dietetiky z Pittsburghu základnou zložkou tejto diéty je konzumácia prevažne rastlinných potravín. Mäso, okrem toho s vyšším obsahom tuku, však nejde celkom bokom. Stravovací režim by mal zahŕňať tri až viac porcií rýb, či morských plodov. Odborníci ale upozorňujú, že niektoré druhy, ako losos, tuniak či makrela môžu obsahovať ťažké kovy. Pri ich výbere je preto dobré riadiť sa krajinou pôvodu a uprednostňovať ryby z voľného, nie farmového chovu.

Stavte na orechy

Stredomorská diéta sa pýši používaním rastlinných olejov, ktoré vďaka poly a mononenasýteným mastným kyselinám prospievajú mozgu, srdcu a cievam. Tieto zdravé tuky je možné získať z avokáda, olivového oleja a rýb. Výborne zasycujú a majú tú úžasnú vlastnosť, že sa neukladajú v tele v podobe podkožného tuku. Pokiaľ vám ryby príliš „nevoňajú“, skvelým zdrojom na získanie telu prospešných tukov sú mandle, vlašské orechy, semienka. Do tohto druhu diéty sa hodia aj pistácie, a to najmä pre ľudí, ktorí si popri diéte strážia svoju líniu posilňovaním vo fitness centre. Niekoľko desiatok gramov tejto pochúťky dokáže zabezpečiť pre telo kvalitné bielkoviny, zdravé tuky, pričom kalorická hodnota sa pohybuje približne na úrovni 100 – 150 kcal.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Ryby #chudnutie #orechy #olivový olej #stredomorská strava
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku