Ako oklamať žalúdok a zaručene schudnúť

20.11.2017 17:00
ovocie, zelenina, zdravé jedlo, diéta, chudnutie
Konzumácia jabĺk aj orechov pred jedlom zníži príjem kalórií počas celého dňa. Autor:

Nielen výdatné raňajky, ale i malá zdravá desiata pomáha pri chudnutí. Zaženie pocit hladu a pomôže nám skonzumovať menšiu porciu nasledujúceho jedla.

Jablko a orechy, skvelí pomocníci

"Výskumy ukazujú, že konzumácia jabĺk pred jedlom zníži príjem kalórií počas celého dňa. To isté platí aj pri ovocnom a zeleninovom šaláte bez dresingu, či polievke s nízkym obsahom kalórií,“ vysvetľuje pre eatthis.com odborníčka na zdravú výživu Julieta Heverová. Okrem jabĺk výborne zasýtia aj rôzne druhy orechov. Hrsť tejto pochúťky zabezpečí pre organizmus skvelú kombináciu vysokohodnotných bielkovín, vlákniny a tuku, ktoré pomôžu zahnať hlad na dlhú dobu. Výživoví poradcovia odporúčajú konzumovať orechy vždy dopoludnia, viac než hodinu pred hlavným jedlom. Príjem energie z nasledujúceho jedla je potom zákonite nižší, nakoľko telo už získalo dostatok živín z orechov.

Pozor na „zdravú“ desiatu

Ak si medzi raňajkami a obedom doprajete maškrtu v podobe malého snacku, odborníci upozorňujú, že k zdravej desiate jednoznačne nepatria praclíky, zemiakové lupienky alebo presladené müsli tyčinky. Správnou voľbou je najmä zelenina v surovej strave. „Odporúčame zeleninu ako mrkvu a kapustu. Je vhodné ich dobre požuť. Navyše obsahujú veľké množstvo vody a majú málo kalórií,“ hovorí Lisa Hayimová, zakladateľka spoločnosti WellNecessities. "Na žutie si nechajte viac času, aby mozog mohol spracovať signál, že telo prijíma potravu,“ pokračuje.

Smäd, prezlečený hlad?

Dostatočný príjem tekutín je takisto výborným pomocníkom na zahnanie pocitov hladu. Napríklad, človek s hmotnosťou 75 kg by mal vypiť minimálne 1,5 litra vody denne. V teplom prostredí alebo pri športe je potrebné zvýšiť spotrebu o tretinu až polovicu. Výživoví experti odporúčajú vypiť 2 – 3 dcl vody najmenej pol hodinu pred obedom. Tento jednoduchý trik pomôže zmierniť pocit hladu a celkovo sa podpíše aj na skonzumovaní menšej porcie hlavného jedla. Vodu by sme však už nemali piť ihneď po jedle, nakoľko žalúdok potrebuje nezriedené kyseliny na strávenie potravy.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#výživa #smäd #pitný režim #hlad #desiata #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Váš zdravotný stav sa pomaly zlepšuje, pokračujte v striedmom stravovaní.
Faktúry budete...

+ Vaša zásoba energie nie je nevyčerpateľná, ale zatiaľ jej je dosť.
Neskorá rezervácia zimnej dovolenky...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk