Takto sa dostanete do formy po dňoch zlého stravovania

16.11.2017 15:00
kurací vývar, kuracina
Vývary sú ľahko stráviteľné, dopĺňajú stratené minerály a upokojujú črevá. Autor:

“Tony” sladkostí, vyprážané jedlá, alkohol a chabý pitný režim. Ak ste aj vy trávili ostatné dni konzumáciou týchto nezdravých jedál, zbystrite pozornosť. Existujú jednoduché spôsoby, ako sa telo dokáže z týchto prehreškov spamätať.

Vývar dobrý nielen pre dušu…

Jedným z najlepších spôsobov, ako sa dostať do formy po dňoch zlého stravovania je konzumácia polievok. Ideálnym pokrmom na pohladenie žalúdka je práve slepačí alebo hovädzí vývar. Všetci nadšenci paleo stravovania teraz jasajú radosťou, pretože tento druh stravy zapadá do ich životného štýlu. Vývar si môžeme pripraviť z kostí, z mäsa, ale aj z rybej hlavy. “Vývary sú veľmi ľahko stráviteľné, dopĺňajú stratené minerálne látky a ďalšie živiny a upokojujú črevá,” vysvetľuje pre prevention.com zakladateľka spoločnosti NAO Nutrition v New Yorku Nikki Ostrower. Ako ďalej uvádza, “živočíšny” základ týchto polievok umožňuje telu rýchlejšie absorbovať minerály ako vápnik, horčík, fosfor vrátane stopových prvkov. Organizmu rovnako dodáva glukosamín, ktorý je základným stavebným prvkom chrupaviek. Glukosamín zmierňuje bolesť a má silné protizápalové účinky. Vývar sa môže popýšiť aj inými látkami, ktoré posilňujú imunitný systém, uzdravujú výstelku čriev a upravujú hladinu cukru v krvi. Po dňoch “preflámovaných” zlým stravovaním sa javí ako ideálna voľba.

“Rýchlovka” na premastenie brucha

Ak nemáte príliš času na niekoľkohodinové vyváranie kostí do polievky, skúste rýchlejšiu voľbu. Pripravte si lososa na grile, v rúre alebo v parnom hnci. Všetky mastné ryby, ako je už tá spomínaná a tiež makrela a sardinky obsahujú viac ako 13 % tuku. Najvzácnejšou zložkou z tuku je pritom kyselina dokosahexaenová (DHA), jedna z najznámejších omega 3 mastných kyselín. DHA chráni mozog, srdce, zlepšuje pamäť a údajne vraj pomáhať upokojovať mozog po zvýšenom množstve cukru zo sladkostí. Losos pomôže aj iným spôsobom, kvôli vyššiemu množstvu selénu povzbudí imunitný systém a postaví vás na nohy. Aj v tomto prípade však platí, že pri príprave tejto morskej ryby je potrebné dbať na zdroj chovu. Najbezpečnejšie sa javia lososy z tzv. divokého chovu, nie z fariem.

Za hrsť denne a ste vo svojej koži

Nafúknuté brucho a podráždený žalúdok dajú do pohody vlašské orechy. Iba štvrtina šálky orechov ponúka približne 133 % odporúčanej dennej dávky omega 3 mastných kyselín. Podľa štúdie americkej Yale univerzity pridanie 50 gramov vlašských orechov denne do jedálneho lístka počas šiestich mesiacov vedie k zmenšeniu nárazových pocitov hladu. Táto chutná potravina znižuje chuť na ďalšie jedlo a pomáha najmä v boji s tzv. vlčím hladom. Okrem omega 3 mastných kyselín dodá telu dostatočnú dávku draslíka, vápnika a vitamínov A a E.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#polievky #vlašské orechy #vývar #grilovaná ryba #podráždený žalúdok
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Neničte svoje zdravie zlozvykmi, prestaňte s nimi a to okamžite.
Doprajte si dnes čo potrebujete,...

+ Dbajte na svoju hygienu a častejšie si začnite umývať ruky.
Neskladujte peniaze na bažnom účte, informujte...