Ako si dobiť baterky po cvičení

19.09.2017 17:00
banán, serotonín
Väčšine z nás stačí po tréningu banán a voda. Autor:

Proteínový kokteil, malý snack alebo len pohár čistej vody? Toto je najčastejšia otázka, ktorú si dávame po tréningu. Odborníci radia, výživa po cvičení je dôležitejšia, než samotné posilňovanie.

Žiadne prepchávanie

“Nie každý tréning si vyžaduje, aby ste po ňom konzumovali jedlo alebo výživové doplnky,” vysvetľuje pre portál prevention.com Rob Danoff, odborník na športovú medicínu. “Ľudia sa ma stále pýtajú, čo majú jesť, aby znovu načerpali palivo. Odpoveď, ktorú zvyčajne ponúkam, je že nič. To platí, samozrejme, v prípade, ak ste mali ľahký tréning, ako napríklad jogu alebo beh na krátke trate,” vysvetľuje Danoff. Baterky si však podľa neho treba jednoznačne dobiť v čase, ak cvičíte ráno. “Ak cvičíte ráno nalačno, potom musíte jesť. V prípade, ak ste jedli počas posledných štyroch až šiestich hodín pred tréningom, tak potom skutočne nepotrebujete žiadne jedlo.”

Menej je skutočne viac

Odchod z fitness centra sa často spája s proteínovým nápojom v ruke. Väčšina z nich je tvorená z tzv. srvátkovej bielkoviny, ktorá je ľahko stráviteľná a chutná. Nejde pritom o lacnú záležitosť, ak cvičíte pravidelne, môže vás stáť aj niekoľko desiatok eur mesačne. Skutočne však všetci potrebujeme dopĺňať bielkoviny po námahe v posilňovni? “Pokiaľ pijete po cvičení husté proteínové alebo iné športové nápoje, je dosť pravdepodobné, že sabotujete výsledky, ktoré ste cvičením dosiahli,” zdôrazňuje Rob Danoff. “Tieto nápoje môžu byť pre vás užitočné, ak ste intenzívne trénovali viac ako hodinu. Pre väčšinu ľudí podľa odborníka na športovú medicínu však úplne postačí banán s trochou vody, alebo zopár kúskov zeleru.

Pozor na ďalšie chybičky

Po tréningu sa však môžeme dopúšťať aj mnohých ďalších chýb, ktoré môžu ničiť naše športové výsledky. Jednou z nich je dopĺňanie bielkovín po tréningu. Priemerná denná potreba proteínov pre ženy je 46 gramov. Ak ich konzumujete pravidelne počas dňa, nie je nutné sa naháňať za proteínovými tyčinkami či nápojmi. Ďalšou chybou je prejedanie sa. “Mnohí z nás si povedia, že po tréningu môžeme jesť, čo chceme. Nie je to však pravda,” tvrdí Jenna Braddock, odborníčka na výživu. “Ak jeden deň bežíte päť kilometrov a na ďalší si na večeru doprajete veľa jedla, zmaríte svoje šance na úspech. Väčšina výskumov totiž ukazuje, že to čo jete je dôležitejšie, než samotné cvičenie,” uzatvára.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#výživa po tréningu #proteínové nápoje #cvičenie nalačno
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Rozhodnete sa prestať s cvičením, dôvodom bude bolestivé zranenie.
Upratovnie bytu si môžete uľahčiť...

+ Zistíte potrebné informácie ohľadom zdravotného stavu.
Najvyšší čas urobiť poriadok v dome,...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk