Súboj minerálov vyhráva horčík

Svalové kŕče, únava a depresie. Príčinou týchto problémov môže byť nedostatok horčíka. A najmä v letnom období.

13.08.2017 17:00
Čokoláda je zdravá Foto:
Medzi najlepšie zdroje horčíka patrí jednoznačne kvalitná horká čokoláda.
debata (4)

Prvým príznakom kŕče

Až 80 percent Američanov trpí nedostatkom tejto minerálnej látky. Dr. Carol Dean v knihe Smrť modernej medicíny vysvetľuje dôležitosť magnézia pre naše telo. Horčík (Mg) aktivuje svaly a nervy tým, že povzbudzuje produkciu adenozíntrifosfátu (ATP) v našom tele. ATP je zdrojom energie nevyhnutnej pre fungovanie svalov, mozgu a dokonca aj pre správne trávenie tukov, sacharidov a bielkovín. Nedostatok horčíka dokáže byť citeľný. Postihne najmä dolné končatiny. Prudká bolesť v podobe kŕčov sa objaví najčastejšie v lýtkach a prechádza až do chodidiel. Výrazne sa dokáže podpísať aj na duševnom zdraví. Telo je bez magnézia unavené, bez energie, ľudia trpia depresiami. Horčík totiž dokáže pozitívne vplývať na produkciu hormónu šťastia (serotonínu), ktorý má priamy vplyv na to, ako šťastní sa cítime.

Dbajte na rovnováhu

Aby ľudské telo mohlo fungovať správne musí mať vyvážený pomer minerálnych látok. V tejto súvislosti sa spomína najmä pomer užívania horčíka a vápnika. Trend prijímania vyššieho množstva kalcia (Ca) nie je podľa Dr. Deana správny. Lekári odporúčajú najmä ženám s osteoporózou užívať vyššie dávky vápnika. Carol Dean sa domnieva, že nesprávny pomer medzi vyššie uvedenými minerálnymi látkami môže skôr riziko danej choroby zvýšiť. Pre zdravé fungovanie organizmu sa teda odporúča prijímať horčík a vápnik v pomere 1:1 a vhodne ich dopĺňať vitamínmi D a K, ktoré zlepšujú ich vstrebávanie.

Kam po minerály?

Medzi najlepšie zdroje horčíka patrí jednoznačne kvalitná horká čokoláda s vysokým obsahom kakaa. Nie nadarmo sa hovorí, že ak trpíte úzkosťami alebo únavou, máte siahnuť po tabuľke čokolády. Aj v tomto prípade platí, že pokiaľ uprednostníte mliečnu pred horkou čokoládou, môžete si byť istí tým, že antioxidanty v nej obsiahnuté sa vďaka kravskému mlieku ničia. Ďalšími vynikajúcimi zdrojmi magnézia sú banány, droždie, orechy, ovsené vločky, syry a listová zelenina. Ak nestačia, je dobré po dobu niekoľkých týždňov siahnuť po šumivých tabletách horčíka. Vápnik nájdete vo veľkom množstve v maku alebo v makovom oleji, samozrejme tiež v mliečnych výrobkoch, orechoch a semenách rastlín.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #minerály #horčík #magnézium #svalové kŕče

+ Kým skočíte do neznámej vody informujte sa akú hĺbku môžete očakávať.
Plánovanie vopred...

+ Na zábave to nepreháňajte s alkoholom, mohli by ste mať veľké problémy.
Jednoduché úpravy pracoviska...