Nedarí sa vám večer zaspať? Kde robíte chybu?

Po úmornom dni sa tešíte do postele. Ale s pribúdajúcimi minútami ste čoraz nervóznejšia, spánok totiž neprichádza.

26.05.2017 12:00
spánok, nespavosť, hodiny, budík, noc, posteľ,... Foto:
Nedarí sa vám zaspať?
debata

Ako si ľahšie privolať spánok?

Snažte sa odchádzať do postele a následne ráno vstávať každý deň v rovnakých časoch. Telo sa „naučí“ byť unavené v istom časovom rozpätí.

Na večeru sa zamerajte skôr na ľahké jedlá a menšie porcie. Najedzte sa dve hodiny pred odchodom do postele, v noci nechajte tráviacemu traktu potrebný „pokoj“.

Hluk a ťažký vzduch sú nepriateĺmi spánku. Spálňu poriadne vyvetrajte a odstráňte zdroje hluku. Ak bývate nad rušnou cestou, na mieste sú aj vonkajšie rolety.

Nočné osvetlenie v blízkosti postele vypnite. Svetlo významne ovplyvňuje náš denný aj nočný cyklus. Pri posteli majte len nočné lampy, ktoré v prípade potreby zapnete.

Odstráňte elektroniku zo spálne. Televízor ani laptop do spálne nepatria. Rušivo môže pôsobiť aj položený mobilný telefón na nočnom stolíku, z ktorého žiari modré svetlo.

Rituály, ktoré pred spaním pomôžu

Upokojujúca aróma v spálni – napríklad veľmi jemná vôňa levandule, vanilky či škorice pôsobia upokojujúco.

Horúci kúpeľ, následná jemná masáž tela telovým mliekom – aj takto môže vyzerať rituál pred zaspávaním, ktorý na noc pripraví celé telo, aj myseľ.

Ukľudňujúca kniha či jemná hudba – na niektorých ľudí pôsobia upokojujúco.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #noc #rituál #zaspávanie

+ Do nového dňa vstúpite s prvkami mierneho únavového syndrómu.
Nesnažte sa zarobiť viac ako váš partner, dokážte...

+ Premena tréningu na hru zvyšuje záujem a dlhodobú angažovanosť.
Pravidelné poplatky neodkladajte na neskôr,...