Päť spôsobov, ako posilniť imunitu: Takto sa chráňte pred chrípkou!

, 20.01.2017 17:00
Huby šitake
Huby šitake sú dôležitým prostriedkom v boji proti vírusom. Autor:

Mrazivé počasie síce nie je príjemné, no na niečo predsa len poslúži. Chlad zabije vírusy a zväčša sa v takomto čase zníži intenzita chrípkových epidémií. Lenže, potom príde oteplenie.

Práve februárové a marcové počasie praje rozličným chrípkovým epidémiám a vírusom, ktoré sa opäť zaktivujú pri teplotách nad nulou a ktoré sa ľahko prenášajú v pracovnom kolektíve, škole či napríklad MHD. Zabojovať s nimi nie je ľahké, ale posilnená imunita je výhodou. Vyskúšajte jej pomôcť nasledovne.

1. Skúste huby šitake

Ako píše magazín Eating Well, odvolávajúc sa na prieskum v American College of Nutrition, denná konzumácia húb šitake pomohla zvýšiť jednotlivcom imunitu a zabrániť tak ochoreniu v rámci obdobia chrípkovej epidémie. Tieto huby radili vedci prijímať v potrave v podobe prísad do polievok, omáčok či na šalátoch.

2. Škorica

Jedna až dve čajové lyžičky mletej škorice denne dokážu znemožniť chrípkovým vírusom, aby dobyli naše telo. Tvrdí to štúdia, ktorú robili v New Yorku a podľa ktorej sa látky v škorici podieľajú na tom, že v bunkách vznikajú akési „blokátory“ proti chrípkovým vírusom. Môžete ju pridávať napríklad do misky s ovsenými vločkami a mliekom každé ráno, alebo tiež do palaciniek či jogurtu.

3. Zinok

Doplnok výživy, ktorý je v čase chrípkových epidémií jedným z kľúčových. Užívanie zinku posilňuje imunitu a hoci nedokáže úplne zabrániť tomu, aby na vás choroba „preskočila“, môže jej trvanie výrazne skrátiť. Najmä, ak ho telu dodávate naozaj poctivo a pravidelne.

4. Probiotiká

Pravidelná konzumácia probiotických kultúr v strave pomáha zmierniť príznaky chrípky a tiež skrátiť dobu jej trvania. Tvrdí to aspoň prieskum, ktorý pred časom zverejnil British Journal of Nutrition. Ukázalo sa, že ľudia, ktorí pravidelne tri mesiace užívali probiotiká, sa potom následne v čase ochorenia chrípkou vystrábili omnoho rýchlejšie a choroba ich „nezložila“ tak, ako tých, ktorí probiotiká neužívali.

5. Zázvor

Antibakteriálne a protizápalové účinky zázvoru sa preukázali už dávnejšie. Zvykneme po ňom siahať až vtedy, keď už naše telo bojuje s chrípkou či nádchou. Ale lepšie je užívať zázvor pravidelne. Prášok zo zázvoru môžete pridávať na ochutenie polievok či omáčok alebo mäsa, čaj zo zázvoru či limonády si pripraviť každý večer.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#pomoc #chrípka #vírus #zázvor #epidémia #probiotiká #škorica
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nezabúdajte na poriadnu dávku hydratácie, vaše telo to potrebuje.
Podeľte sa so svojimi kolegami o vaše...

+ To o čom dlhodobo snívate, sa vám konečne splní.
Začnite premýšľať o zmene svojej práce, máte na viac.