Ste dlhodobo unavená? Deväť prekvapujúcich dôvodov

, 24.11.2016 09:00
únava
Úúúúúúúúnava! Oči nie a nie ostať otvorené. Autor:

Táto únava... Netýka sa len dnešného dňa, prenasleduje vás už dlho. Je nezdravá, vyčerpávajúca, frustrujúca, škodí! Tu je deväť možných príčin, čo môže byť za tým.

Ste dehydrovaná

Keď naše telo dostane príliš málo tekutín, môže na to zareagovať veľkým vyčerpaním. Napokon, pozostáva z veľkej časti z vody. Tekutiny preto potrebujete prijímať neustále – je to dobré nielen pre vaše trávenie, ale aj kognitívne schopnosti. Ak málo pijeme, odrazí sa to negatívne na našom duševnom aj telesnom výkone.

Pijete priveľa

Druhým extrémom, ktorý môže spôsobiť únavu, je preháňať to s príjmom tekutín. Najhoršie je to predsa len pred spaním. Pijete veľa a v dôsledku toho v noci, kedy máte spať, chodíte často močiť. A to si už viete domyslieť – akékoľvek narušenie spánku znižuje psychickú aj fyzickú regeneráciu – a tým zvyšuje aj únavu.

Počasie

Aj prechod z jedného ročného obdobia do druhého môže vplývať na našu náladu. Kombinácia studeného upršaného a mrazivého počasie s tmou, ktorá je v zime extrémne skoro, nám dobre nerobia ani náhodou. Zlá nálada navyše posilňuje únavu. Doprajte si preto extraporciu vitamínu C a aspoň trochu slnečného svetla.

Chaos v domácnosti

Je to podložené štúdiou! Čím väčší chaos a neporiadok v domácnosti máme, tým horšie v noci spávame. Pomôže, keď len trochu upracete – aj v hlave budete mať tým pádom čistejšie.

Spánkový rytmus

Pozor, nenarúšajte si ho, aj spať treba s mierou! Ak sa cez týždeň ukladáte do postele každý deň večer o desiatej a cez víkend si pospíte aj do druhej, váš spánkový rytmus sa dostane do nerovnováhy. S pribúdajúcimi rokmi nám ubližuje stále viac.

Nechoď spať v hneve

Pohádali ste sa s partnerom pred spaním? Ak je to len trochu možné, pokúste sa s ním ešte predtým uzmieriť. Jedna z aktuálnych štúdií totiž presviedča o tom, že aj pocit zlosti má negatívny vplyv na kvalitu spánku.

Príliš teplá miestnosť

Len čo je vonku chladnejšie, prikurujeme. Chyba. Zapamätajte si, že ideálna teplota v obývačke je medzi 21–23°C, ale pre perfektný spánok sa viac hodí ešte menej, 18 stupňov. Pomáha tiež, keď miestnosť pred spaním vyvetráte.

Chýba vám slnko

Slnečné svetlo je jedným z najdôležitejších vonkajších vplyvov na naše „vnútorné hodiny“. Keď sa cítime unavení a zvádza nás to na spánok, mali by sme vyjsť aspoň na polhodiny na čerstvý vzduch – zlepší to kvalitu spánku.

Znížená funkcia štítnej žľazy

Pri zníženej funkcii štítnej žľazy vzniká v tele nedostatok hormónov štítnej žľazy. Príznakom (okrem iného) je zvýšená únava aj koncentrácia, v horšom prípade depresie.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#únava #vitamín C #spánok #hnev #nálada #frustrácia #slnečné svetlo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Neničte svoje zdravie zlozvykmi, prestaňte s nimi a to okamžite.
Doprajte si dnes čo potrebujete,...

+ Dbajte na svoju hygienu a častejšie si začnite umývať ruky.
Neskladujte peniaze na bažnom účte, informujte...