Bolia vás kĺby? Tieto športy sú k nim mimoriadne šetrné!

Koniec výhovorkám. Ak vás z behania bolia kolená, neznamená to ešte, že nebudete športovať vôbec.

, 16.11.2016 15:00
cyklistika, bicykel, bicyklovanie, šport,... Foto:
V skupinke odporúčaných športov sa ocitol aj bicykel.

Je až päť druhov športu, ktoré sú k nim šetrné.

Aqua aerobic

Rovnako ako pri plávaní, aj vodná gymnastika a tlak vody kĺbom prospievajú. Náhle zaťaženie ako pri futbale či squashi nehrozí a navyše sa posilňuje vytrvalosť, koordinácia a sila.

Crosstrainer

Pre milovníkov behania a ľudí, ktorí majú problémy s kolennými kĺbami, ponúkajú eliptické trenažéry ideálnu a kĺbom šetriacu alternatívu. Bedrový a kolenný kĺb nie sú namáhané, pretože tu nehrozia tvrdé nárazy. Pochváliť treba aj tyčky, ktorých sa počas tréningu pridŕžame – sú šetrné pre ramená aj trup.

Bicyklovanie

Pre kolená a členky je bicyklovanie ideálne, pretože chodidlá „behajú“ na pedáloch a neprichádzajú do styku so zemou, ako pri behaní. Keď navyše vymeníte auto za bicykel, nebudete si šetriť len kĺby, ale zároveň tiež životné prostredie.

Plávanie

Voda má zvláštnu schopnosť – dáva nášmu telu pri plávaní príjemnú ľahkosť a tým je tento šport šetrný k našim kĺbom aj svalom. Napriek tomu však treba upozorniť na začiatočnícke chyby. „Prsia“ môžu chrbticu zaťažiť, odporúča sa skôr kraul alebo znak.

Bežkovanie

S rytmickými pohybmi a nízkym zaťažovacím tlakom je beh na lyžiach efektívnym tréningom pre takmer všetky svalové skupiny.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #voda #plávanie #kĺby #svaly #náraz #koordinácia #kolená #členky #kraul

+ Večerať by ste mali len ľahké jedlá, ktoré nezaťažujú organizmus na noc.
Práca v tíme vám vyhovuje, nezabúdajte,...

+ Konzumujte med, mohol by vám pomôcť na vaše problémy.
Vyvíjajte svoju myseľ, zaujímajte sa o množstvo vecí,...