Cvičenie podľa menštruačného cyklu. Výsledky zaručené!

Počas 28-dňového cyklu sa v tele ženy striedajú nielen nálady, ale aj hormonálne výkyvy.

01.08.2016 17:00
joga, cvičenie, relax Foto:
V tretej fáze cyklu je vhodné ľahšie cvičenia ako joga.
debata

Tie určujú ako úspešná budete v posilňovni. Rovnaká námaha totiž v rozdielne dni cyklu neprináša rovnaké výsledky.

Venujte pozornosť fázam tela

Ženy by mali počúvať nielen rady trénera a plán kedy cvičiť ruky, nohy a prsia, ale hlavne svoje telo. To tiká v presne určených intervaloch, ktoré ovplyvňuj výsledky cvičenia omnoho viac ako u mužov. Úprava tréningov v závislosti od fázy cyklu bude prinášať viac výsledkov a menej driny, únavy aj prípadných zranení.

Príkry štart

Doktorka Stacy T. Sims vypracovala špeciálny cvičený program prispôsobený menštruačnému cyklu, v ktorom je prvých trinásť dní rozhodujúcich pre zvyšovanie svalovej hmoty. Samotná menštruácia nie je problémom pre cvičenie. Práve naopak, počas ženských dní môže cvičením uvoľniť aj mnohé kŕče. Výhodou je nízka hladina hormónov, dobrý spánok a fyzická aktivita je až do trinásteho dňa na vzostupe. Preto treba poriadne zabrať a nešetriť telo. Je to obdobie, kedy je potrebné, aby svaly dostávali pomaly stále viac a viac zabrať. Pretože následne príde jemná korekcia.

Medziobdobie

Medzi 14 a 21 prvým dňom menštruačného cyklu prichádza ovulácia. Pre ženy to znamená, že sa môžu cítiť nafúknuté, prípadne letargické, to je obdobie, kedy je vhodné ľahšie cvičenia ako joga, nenáročný beh, je to čas, kedy je vhodnejšie nedávať váhy v posilňovni na maximum, ale kultivovať telo aeróbnymi cvikmi.

Odliv energie

21 – 28 deň je obdobie, kedy máte pocit, že ste stratili nielen energiu, ale aj motiváciu. Je to vďaka stúpajúcej hladine estrogénu a už aj power joga môže znamenať peklo, hoci v iné dni mesiaca vám nerobila najmenšie problémy. Estrogén má vplyv na ukladanie tuku v tele. To je čas, kedy jednoducho nedosiahnete maximálne nasadenie a máte pocit, že cvičenie neprináša žiadny efekt. V tomto období je preto vhodné netýrať telo proti prírode a dopriať si ľahší beh, kardio a hýbať sa iba v oddychovom rytme. Dobrou správou je, že toto obdobie odznie so začiatkom menštruácie, telu sa opäť začne vracať sila a naštartujete proces dosahovania lepšej efektivity pri cvičení.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #energia #cvičenie #hormóny #menštruácia #cvičebný program