Poďme na to so švihadlom!

, 01.06.2016 15:00
švihadlo, tenisky, cvičenie
Skákaním cez švihadlo spálite mnoho kalórií. Autor:

20-minútový tréning, počas ktorého striedame skákanie cez švihadlo s jednoduchými cvikmi bez švihadla.

Snažíme sa docieliť úroveň 2 a pol minúty súvislého skákania. Ak ste začiatočníčka, začnite na tridsiatich sekundách, tento interval postupne predlžujte.

Po skákaní: Počkajte, kým pulz klesne na hodnotu 120 úderov za minútu a pustite sa do odporúčaného cviku bez švihadla.

Skákanie z boka na bok

Točíte švihadlom a skáčete v bočnej rovine zľava doprava, akoby ste preskakovali malú loptičku z boka na bok.
Cvik bez švihadla: Kľuky vo vzore kľačmo (na kolenách). 12–15 opakovaní

Kľuky vo vzpore kľačmo (na kolenách).
Kľuky vo vzpore kľačmo (na kolenách). Autor: SHUTTERSTOCK

Dvojskok na jednej nohe

Postavíte sa na jednu nohu, začnete točiť švihadlom, preskočíte ho stojacou nohou a kým sa švihadlo opäť vráti, musíte vykonať ešte jeden poskok, aby ste následne preskočili švihadlo druhou nohou. Jednoducho – dvakrát skočíte na jednej nohe a dvakrát na druhej, pričom švihadlo preskočíte každou nohou len raz.
Cvik bez švihadla: Ľahnite si na chrbát, dlane pod zadok a prednožujete. Mierne pokrčené nohy púšťate dole tak, aby sa nedotkli zeme. 15 opakovaní.

Preskakovanie so strihom

Stojíte pravou nohou vpredu a ľavou vzadu, roztočíte švihadlo a pri jeho preskočení vymeníte nohy.
Cvik bez švihadla: Balansovanie na nohe. Postavte sa na ľavú nohu, upažte a pokrčte pravú nohu tak, aby sa koleno dostalo na úroveň bokov. Vystrite pravú nohu a vydržte tak 2 sekundy. 15 opakovaní, potom nohy vymeňte.

Koľko preskokov za minútu zvládnete?

Mierna intenzita: 30 – 60 preskokov za minútu
Stredná intenzita: 60 – 120 preskokov za minútu
Vysoká intenzita: 120 – 180 preskokov za minútu

Článok vyšiel v novej ženskej prílohe Pravdy – v magazíne MiA.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#cvičenie #fitnes #ženský magazín MiA #skákanie cez švihadlo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Komplikujete si život rôznymi diétami, mali by ste prestať.
Pokúste sa zefektívniť svoju prácu, delegujte...

+ Berte vážne to, čo vám vaše telo naznačuje, neberte to na ľahkú váhu.
Nestavajte sa do pozície kedy budete...