Plodnosť podmieňuje aj zdravá strava: Čo jesť, aby ste ju zvýšili?

, 27.09.2015 08:00
Zdravý jedálniček sa podpisuje na lepšej...
Zdravý jedálniček sa podpisuje na lepšej plodnosti. Autor:

Viete, ako sa hovorí, niekto vhupsne do postele a je z toho tehotenstvo, niekto sa môže snažiť aj celé mesiace a nič.

Vo všeobecnosti však pôrodnosť klesá a súvisí to určite aj s tým, že plodnosť obyvateľstva je v horšej kondícii ako v minulosti. Podľa lekárky Michaely Grossovej z Centra asistovanej reprodukcie ISCARE môže byť prvým krokom k zlepšeniu plodnosti u párov úprava stravy. Zdravý a vyvážený jedálniček totiž dokáže napomôcť k tvorbe schopných vajíčok aj pohyblivejších spermií.

„Potrava a plodnosť spolu úzko súvisia. Mnoho žien, ale aj mužov má nevyváženú stravu a neuvedomuje si, že aj to môže byť jeden z dôvodov, prečo majú problém počať,“ komentovala Grossová. Podľa odborníčky môžu úprava životného štýlu a jedálnička výrazne pomôcť riešiť tieto problémy. „Samozrejme, páry, ktorým sa dlho nedarí, by nemali odkladať ani návštevu odborného lekára,“ odporučila Grossová.

Ak ste však len na začiatku cesty, skúste to najprv práve so stravou. Nech sa páči, toto by vás mohlo zaujímať.

Čo zaradiť do jedálnička, aby ste zlepšili šance otehotnieť?

  • cereálie (vďaka vysokému obsahu vitamínov B a E, ktoré sa podieľajú na obnove buniek, sú skvelé. Telu tiež dodajú energiu)
  • med (bohatý na minerály a aminokyseliny, ktoré stimulujú fungovanie reprodukčných orgánov)
  • kokosový a rybí olej (zdroje takzvaných dobrých kyselín a zároveň podporujú funkciu štítnej žľazy), – ľanové semienka (podporujú hormonálnu rovnováhu a produkciu progesterónu)
  • cesnak (obsahuje veľa selénu, ktorý zlepšuje mužskú potenciu a plodnosť, a vitamínu B6, ktorý pomáha regulovať hladiny hormónov a podporuje imunitu)
  • paradajky (zdroj lykopénu, ktorý podporuje tvorbu spermií)
  • ustrice (sú vhodné najmä pre mužov, obsahujú veľa zinku)
  • avokádo (vďaka obsahu vitamínu E zvyšuje pohyblivosť spermií aj reprodukčné schopnosti ako také)

Čo vylúčiť, aby ste zlepšili šance?

  • biele pečivo
  • sýtené sladené nápoje
  • jedlá z rýchleho občerstvenia
  • sladkosti
  • alkohol a cigarety

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Potraviny #jedlo #plodnosť #Michaela Grossová
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku