Mýty o metabolizme, ktorým netreba veriť!

O tom, či budete štíhla alebo moletka nerozhoduje výber správnej diéty. V konečnom zúčtovaní váhy bude mať posledné slovo váš metabolizmus.

09.06.2015 11:00
káva, antioxidant Foto:
Káva má vplyv na metabolizmus len pri vysokej konzumácií.
debata

Často sa hovorí, že štíhlym ľuďom to extra dobre spaľuje. No aj vy môžete mať miesto lenivého motora turbo. Akurát potrebujete metabolizmus nastaviť na správnu frekvenciu a neveriť mýtom.

Raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa

Hovorí sa, že majú byť bohaté sýte, aby sa telo okamžite naštartovalo. Je pravdou, že telo potrebuje do dňa živiny. No slanina, vajíčka, k tomu poriadky kus tučného syra, šunka a aspoň dva chleby metabolizmus doslova odrovná. Všetka energia z vás opadne a už ráno idete z nohy na nohu do roboty, aj to ledva dôjdete. Nejedzte okamžite po prebudení, keď nie ste hladní. Počkajte na ten správny signál. Dovtedy bude telo spaľovať zásoby a správna kombinácia tukov a sacharidov následne dodá dosť energie kým nebude desiata. Rozhodne to s raňajkami nepreháňajte.

Jesť každé tri hodiny zrýchľuje spaľovanie

Zaručený recept na naštartovanie metabolizmu a chudnutia. Ani vám nefunguje? Niet sa čo čudovať. British Journal of Nutrition publikoval štúdiu, že množstvo kalórií skonzumovaných počas dňa, nemá výraznejší efekt, či je konzumované v troch, alebo šiestich dávkach. Dokonca pri jedení každé tri hodiny bolo veľmi ťažké udržať objem kalórií na želanej hodnote a tak často tento systém miesto štartovania metabolizmu vedie k prejedaniu. Lepšou formou je určiť denné množstvo kalórií a stravu si rozvrhnúť tak, aby ste jedli pri pocite hladu, no zabránili prejedaniu.

Nemáte kontrolu nad metabolizmom

Je pravda, že do istej miery je rýchlosť vášho metabolizmu dedičná. Podľa zistení však ide len o približne 500 kalórií, ktoré delia geneticky pomalý a rýchly metabolizmus. Svoj metabolizmus tak máte prakticky vo svojich rukách. Najefektívnejšou metódou je pribrať svalovú hmotu. Práve tá efektívne spaľuje a ženy vo veku od 30 do 80 rokov samovoľne prídu o približne 15% svalovej hmoty. Čo sa však paradoxne prejaví zvýšením hmotnosti. Čím skôr začnete s posilňovaním, tým skôr bude fungovať metabolizmus podľa vašich predstáv.

Klamlivé štartéry metabolizmu

Čili papričky, zelený čaj, zelená káva, štartérov metabolizmu a spaľovačov tukov je zrazu ako húb po daždi. Vplyv na metabolizmus však majú len asi 5% aj to pri vysokej konzumácií. Ide tak viac menej o kozmetické úpravy stravy. V prípade zeleného čaju, či čili sa oplatia zaradiť do jedálnička viac pre iné pozitívne účinky ako spaľovanie tukov. Neverte zaručeným receptom rýchlych riešení a venujte svojmu metabolizmu dostatok pozornosti. Vtedy bude fungovať zodpovedne.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #chudnutie #metabolizmus #spaľovanie tukov

+ Zamerajte sa na kondíciu a posilnenie imunity. Zdravie je prioritou.
Pracovné problémy vyriešite s nadhľadom a...

+ Skúšajte nové športy, aby ste našli, čo vás baví. Telo to ocení.
Cestovné poistenie vyberajte svedomito, nemali...