Dobre spať a chudnúť. S týmito potravinami

Aj vás sa kilá na bruchu držia zubami-nechtami? Zbaviť sa ich je naozaj oriešok!

16.02.2015 09:00
orechy Foto:
Jedzte orechy a pokojne spite.
debata

Nové štúdie ukázali, že zlý spánok má zásadný vplyv na naše telo a je zodpovedný za ukladanie tuku v oblasti brucha. Kto svoj spánkový cyklus ignoruje, stráca cit aj pre iné cykly, napríklad keď je sýty alebo hladný a ktoré potraviny sú pre jeho telo najprospešnejšie. Fitnesprogramy či diéty, ktoré nie sú „ušité na mieru“, redukciu hmotnosti spôsobia, no nevyriešia základný problém: zlý spánok. Potraviny, ktoré majú pozitívny vplyv na kvalitu nášho spánku, zlepšia náš vnútorný rytmus.

Chutný losos - zdroj omega-3 mastných kyselín. Foto: SHUTTERSTOCK
losos Chutný losos - zdroj omega-3 mastných kyselín.

Ryby

Losos a sardinky (ale aj ľanový olej alebo vlašské orechy) na prvý pohľad chudnutie neevokujú. Predsa sú však bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín a preto spôsobujú v otázke spánku malý zázrak.

Orechy

Sú významným zdrojom horčíka. Práve nedostatok horčíka môže za nočné budenie a nepokojný spánok. Už hrsť orechov tomu môže zabrániť. Vravíte, že orechy nemáte rada? Nech sa páči, horčík obsahuje aj sója, šošoviča či čierna fazuľa.

Višne - zdroj melatonínu. Foto: SHUTTERSTOCK
višne Višne - zdroj melatonínu.

Višne

Dajte si pred spaním pár višní. Sú zdrojom melatonínu, čo znamená, že sa postarajú o dobrý spánok. Rovnako účinná je aj višňová šťava. Štúdia preukázala, že už pohár šťavy pred spaním má pozitívny vplyv na kvalitu spánku.

Mlieko

Štúdia univerzity v Alabame preukázala, že strava bohatá na vápnik má pozitívny vplyv na zníženie brušného tuku. Alternatívou pre tých, čo mlieko a mliečne výrobky nekonzumujú, je tofu, kel alebo špenát.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #orechy #Melatonín #losos #špenát #brušný tuk #višne #zlý spánok #sardinky

+ Malé kroky vedú k veľkým zmenám v zdraví a športe.
Nevyberajte si tú najjednoduchšiu cestu, nie je to poslanie...

+ Čerstvý vzduch a pohyb vonku zlepšia vašu kondíciu.
Nové projekty v práci vám prinesú vzrušenie a výzvy....