Kedy zo sladkého nepriberiete?

Bez sladkostí nám život akosi nechutí. Kúsok lahodnej čokolády, fantastický koláč v cukrárni, alebo aspoň bonbón ako malý hriech pri chudnutí.

10.08.2014 11:00
cereálie, raňajky, výživa, sacharidy Foto:
Dávkujte telu "pomalé" sacharidy vo forme vločiek, obilnín , ovocia.
debata

Sladké nemusí byť nepriateľom štíhlej postavy. Vôbec nemusíte mať stres, ak si deň osladíte. Treba však dodržať pár zásad, vďaka ktorým môžete byť štíhla.

Doobeda a po cvičení

Sladké je dobré prijímať v doobedňajších hodinách a vtedy, ak telo dokáže cukry z potravy spáliť. Je veľmi vhodné kombinovať ich však aj s bielkovinami, ktoré vás zasýtia a vy tak po páde cukru v krvi nedostanete ten známy vlčí hlad, v rámci ktorého vybielite polovicu chladničky. Po cvičení si dopriať sladkosť je však omnoho lepšie ako pred cvičením, keď sa mnoho žien naivne domnieva, že sladké spália. Spaľovanie sa nechytí ako zápalka. Naopak po cvičení telo prijíma sacharidy na výstavbu svalovej hmoty a práve to je ten čas, kedy si doprajú sladkosti aj kulturisti. Nepriberú ani gram tuku.

Chuť na sladké spôsobuje kolísanie cukru v krvi

Ak máte neodolateľnú chuť na sladké, je to preto, že vo vašom tele je príliš veľa rýchlych sacharidov, ktoré zdvihnú hladinu cukru do veľkej výšky a následne spôsobia rýchly pád. Potom telo túži po sladkom, ako na húsenkovej dráhe. Pripravte si celozrnné pochúťky, sušené ovocie, škoricu. Ovocie je veľmi dobré na zahnanie chuti na sladké a ani kvalitná čokoláda ešte nikomu neublížila.

Nepremáhajte chuť na sladké

Je to nebezpečné. Vaše telo môže byť zrazu málo výkonné, pocítite bolesť hlavy, dokonca nevoľnosť. Sladké je pre telo doslova palivo a zdroj okamžitej energie. Preto mu však dávkujte sacharidy čoraz viac pomalé vo forme vločiek, zemiakov, obilnín , ovocia , strukovín. Ak práve nimi obohatíte stravu, pocit chute na krémeš v cukrárni sa takmer s istotou rýchlo vytratí.

Doprajte si skutočné sladkosti

Ak už máte neodolateľnú chuť na sladké, doprajte si skutočné cukrovinky. Náhrady sladkého cukru jednoducho nedodajú telu potrebné sacharidy, pre ktoré vzniká chuť na sladké. Ostanete neuspokojená a pritom do tela dostávate látky, z ktorých rozhodne nebudete chudnúť. Preto si doprajte naozaj kvalitné sladkosti a žiadne náhrady a diétne cukrovinky s aspartámom a ďalšou chémiou. Budete omnoho spokojnejšie a stále štíhle.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #dieťa #zdravá výživa #chudnutie

+ Narodili sme sa taký aký sme z nejakého dôvodu, snažte sa to dobre využiť.
Urobte si rozpočet, koľko miniete...

+ Obmedzte spracované potraviny a uprednostňujte čerstvé suroviny.
Snažte sa zapôsobiť hlavne na nadriadeného, iba...