Zabudnite na mýty o káve či studenej sprche! Telu dodáte energiu takto!

Viete, že vás jablko ráno preberie účinnejšie ako šálka kávy? Alebo že vlažná sprcha lepšie osvieži váš organizmus ako studená?

04.06.2014 13:00
sprcha, sprchujúca žena Foto:
Vlažná sprcha vás preberie určite skôr než studená.

O niekoľkých možnostiach, ako dodať telu viac energie, píše francúzsky server Gentside.

Šálka ​​kávy nám ráno nepomôže nabrať sily. Ranná káva sa síce zvyčajne považuje za najúčinnejší prostriedok k odštartovaniu dňa v plnej forme, ale nie je najúčinnejším dodávateľom energie. Kofeín vás mentálne povzbudí, ale na fyzický stav nemá takmer žiadny vplyv. Miesto kávy si ráno radšej dajte jablko, ktorého ovocný cukor vám dodá energiu.

Potravinové doplnky nie sú zázračným všeliekom. Cucať pastilky s vitamínom C ako cukríky a očakávať, že sa budete cítiť lepšie? Avšak niektoré tieto prostriedky vo vysokých dávkach (železo, horčík, vitamín B a E) môžu byť podľa početných štúdií pre zdravie škodlivé. Namiesto toho, aby ste dodávali vitamíny a ďalšie nevyhnutné látky organizmu umelo, zvoľte prirodzenú cestu.

Studená sprcha stimuluje krvný obeh a zvyšuje svalové napätie, ale zároveň znižuje telesnú teplotu a tým pripravuje telo na spánok. Namiesto toho si dajte sprchu vlažnú, ktorá povzbudzuje organizmus, ak netrvá dlhšie ako desať minút. To je dobrá správa pre zimomravých.

Bohatierske jedlo vám pre získanie energie nepomôže. Aj keď ste v pokušení dať si po poldennom hladovaní poriadne jedlo, nie je to dobrý nápad. Núti to organizmus pracovať viac, ako je nevyhnutné, a tým potom len pocítite ďalšiu únavu. Buďte teda v jedle rozumní a položte príbor, akonáhle máte pocit sýtosti.

Dlhá obedňajšia siesta nevedie k odpočinku. Naopak ste po prebudení z nej ešte viac ospalí a navyše to môže narušiť váš spánkový rytmus. Vyberte krátku siestu, maximálne 20 minút. Potom zavŕšite deň v plnej forme.

Nepomôže vám ani to, ak budete vynechávať z potravy tuky. Vyhýbanie sa tučným jedlám sa môže stať až posadnutosťou v čase, keď sa chystáte s prichádzajúcim letom obliecť do plaviek. Avšak niektoré mastné kyseliny, ako sú polynenasýtené, omega 3 a omega 6, sú nevyhnutné pre fungovanie mozgu a na obnovu buniek. Miesto obvyklého rýchleho občerstvenia dávajte prednosť potravinám bohatým na polynenasýtené mastné kyseliny, ktoré si telo samo nevyrába.

Energetické nápoje naozaj energiu nedodávajú. Štúdia agentúry Anses z roku 2012 ukázala, že môžu vyvolať srdcové alebo nervové ochorenia. Nepleťte si však energetické a energizujúce nápoje, ktoré sa vyrábajú pre športovcov.

Šport nevyčerpáva. Ak ste vyčerpaní, keď ste dobiehali autobus, nie je to tým, že by vás unavila telesná námaha, ale tým, že dosť netrénujete. Ak je šport spočiatku unavujúci, potom dopamín, serotonín, endorfín a adrenalín, ktoré sa pri ňom uvoľňujú, ovplyvňujú náš stav a dodávajú nám čoraz viac energie. Venujte sa teda pravidelne fyzickej aktivite a zvykajte postupne telo na námahu.

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #energia #možnosti #osvieženie #prebratie sa #Gentside