Sedem potravín, ktoré bojujú proti starnutiu či problémom pleti

Vrásky, suchá a unavená pleť, drobné fľaky či škvrny. Míňame často stovky eur, aby sme im zabránili.

24.03.2014 11:00
shutterstock špenát Foto:
Pravidelná konzumácia špenátu je podľa odborníkov skutočnou kamarátkou čistejšej, žiarivejšej a hydratovanej pokožky.
debata

Kvalitná kozmetika s anti-ageingovým účinkom je určite skvelá vec, ale nejeden odborník na pleť vám potvrdí, že pokožku treba vyživiť a chrániť aj zvnútra. Správne zvolené potraviny či výživa dokážu našej pokožke napomôcť ku krajšiemu a mladšiemu vzhľadu. Ak náhodou neviete, ktoré potraviny zaradiť do jedálnička, čítajte. Tieto by vám nemali na tanieri chýbať. Pokojne ich konzumujte aj denne.

1. Špenát

Obsahuje toľko vitamínov a minerálov, že to znie občas priam neuveriteľne. Je to však najmä vitamín A, C a E, ktoré sa podieľajú na pomoci našej pokožke. Pravidelná konzumácia špenátu je podľa odborníkov skutočnou kamarátkou čistejšej, žiarivejšej a hydratovanej pokožky.

2. Zelený čaj

Je zdrojom antioxidantov a unikátnej aminokyseliny, ktorá pomáha znižovať stres a uvoľniť telo. Priame účinky čaju na pleť síce známe nie sú, jeho benefity v pôsobení na srdce, nervový systém či trávenie však súvisia s následným zlepšením stavu pokožky, ktorá vychádza z psychickej pohody a zdravšieho vnútorného prostredia.

3. Tuniak

Obsahuje selén, ktorý pomáha uchovávať v našej pokožke elastín. Pleť je hladšia a jemnejšia. Ak ho skombinujete s panenským olivovým olejom, pleti dodáte aj antioxidanty, ktoré likvidujú voľné radikály a pôsobia priaznivo na pokožku aj telo vo všeobecnosti.

4. Losos

Jeho nezameniteľná chuť poteší nejedného labužníka. Okrem lahodnej chuti je to však aj skvelý pomocník v boji proti problémom s kosťami či srdcovým problémami. Niektorí vedci tvrdia, že je tiež účinný v boji proti rakovine hrubého čreva. To všetko pre obsah vitamínu D. Ten pomáha aj pokožke. Ešte účinnejšie sú však omega-3 mastné kyseliny, ktoré pomáhajú tlmiť zápaly v pokožke, vyhladzujú vrásky a účinkujú aj proti akné. Pokožke dodávajú hydratáciu zvnútra.

5. Zeler

V tomto prípade ide o zelerové stonky, ktorých konzumáciou sa znižuje stres a tiež krvný tlak. Obsahujú vitamín K, ktorý zlepšuje cirkuláciu krvi a pôsobí priaznivo aj na pokožku.

6. Mrkva

Vysoký obsah vitamínu A sa dáva najčastejšie do súvislosti s pozitívnym pôsobením na zrak. Pravdou však je, že vitamín A sa podieľa aj na pomoci našej pleti. Pôsobí proti vyrážkam a tiež sa spája s účinkom na zníženie rizika rakoviny kože.

7. Červená paprika

Mäsitá zelenina príjemnej chuti, ktorá má nízku kalorickú hodnotu, no vysoký obsah vitamínu C, vlákniny a tiež karotenoidov. Práve tie sa podieľajú na boji proti vráskam. Zlepšujú cirkuláciu krvi v pokožke a pomáhajú k mladšiemu vzhľadu. Vedci preukázali, že ich pravidelná konzumácia je účinnou pomocou v boji proti akné.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #mrkva #losos #zdravšia pleť #potraviny na zdravú pleť #špenát

+ Pozor, čo dnes zjete, škodíte tým svojmu žalúdku a črevám.
Čas na zmenu kariéry? Nasledujte svoje srdce a...

+ Budete sa cítiť výborne, najlepšie na prechádzke so svojím psíkom.
Nestrácajte nádej, pokračujte ďalej v sne o...