Cvičenie na trampolínkach - rýchla cesta k sexi postave

05.05.2013 11:00
trampolína, cvičenie
Výhodou cvičenia na trampolínkach je najmä vysoká spotreba kalórii. Autor:

Leto je už takmer tu, ale predstava vašej postavy v plavkách vás napĺňa nepríjemnými pocitmi?

Nebojte sa, ešte vždy máte mesiac-dva na to, aby ste na svojom tele zapracovali a pomohli mu dostať sa do tej správnej letnej formy. Ideálnym prostriedkom na tento účel je napríklad cvičenie na trampolínkach.

Ak sa chcete zbaviť kíl navyše a zároveň spevniť stehná, zadoček, brucho a vlastne celé telo, žiadna diéta na svete vám nepomôže. Musíte do svojho života zaradiť aj pohyb – ideálne aeróbnu aktivitu. Veľkou výhodou cvičenia na trampolínkach je najmä vysoká spotreba kalórii, ktorá je približne dva krát taká ako pri behaní po kopcovitom teréne. Ide teda o ideálny šport na chudnutie.

Ako cvičenie vyzerá?

Hodina na trampolínkach sa svojou skladbou zväčša veľmi nelíši od iných cvičení pri hudbe. Cviky precvičuje inštruktorka. Najskôr sa zahrejete a spravíte niekoľko preťahovacích cvičení, následne prichádza aeróbna fáza – rôzne typy vyskakovania, vykopávania nôh a podobne. V ďalšej časti cvičenia zväčša nechýba ani posilňovanie.

Pádu sa nebojte

Pádu sa nemusíte obávať, trampolínka je nízka a zväčša je k nej pridaná aj opierka rúk. Výhodou je aj fakt, že keďže každá cvičenkyňa musí mať vlastnú trampolínku, nehrozí, že by ste sa na hodine tlačili s ďalšími desiatimi ľuďmi navyše. „Nikdy som pri cvičení veľmi dlho nevydržala, ale trampolínky ma chytili – asi preto, že je to niečo iné a že naozaj cítim, ako celé telo pracuje. Po prvej hodine som bola dosť hotová, ale to je asi prirodzené. Za tri mesiace sa mi podarilo zhodiť tri kilá, čo je pri mojej výške 160 centimetrov, myslím, dosť. Ale ešte viac sa teším z pevnejších stehien,“ hovorí Elena (28).

Prospieva aj vášmu zdraviu

Tak ako iné aeróbne aktivity, aj cvičenie na trampolínkach prospieva nielen vašej kondičke, ale aj celkovému zdravotnému stavu. Dokáže naštartovať trávenie, znížiť cholesterol, má pozitívny vplyv na srdce. Jeho výhodou je, že nezaťažuje kĺby tak, ako aktivity, pri ktorých nohy dopadajú na tvrdý podklad. Aj preto sa možno tomuto cvičeniu venovať aj vo vyššom veku. Samozrejme, ak vás trápia nejaké zdravotné problémy alebo ste tehotná, je lepšie akúkoľvek aeróbnu aktivitu konzultovať s lekárom.

Cvičiť môžete aj doma

Ak nepatríte medzi fanúšikov kolektívneho cvičenia vo fitnescentre, môžete si trampolínku kúpiť aj domov. Ideálna je trampolína s priemerom okolo 120 centimetrov (zoženiete ju približne za 40 eur).

Výhody cvičenia na trampolíne:

• Vysoký kalorický výdaj
• Spevnenie postavy – pracujú všetky svaly v tele
• Príjemná hudba ktorá vás nabudí
• Môžete cvičiť doma aj v skupine
• Cvičenie prospieva srdcu, zlepšuje trávenie, zvyšuje hustotu kostí
• Oproti mnohým iným aeróbnym aktivitám je šetrnejšia na kĺby
• Navodzuje pocit psychickej pohody

Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Všetko ste si vlastnou vinou pokazili, avšak môžete to ešte napraviť.
Dokážete toho zmeniť viac ako si...

+ Pár dní voľna by vám určite prospelo, možno aj na dovolenke.
Vaša práca sa bez vás nezrúti, myslite...