Zacvičte si: Jogové cvičenie – ásana Márdžarí – mačka

21.07.2009 12:30
Aké cvičenie v tehotenstve si zvoliť?
Zacvičte si: Jogové cvičenie – ásana Márdžarí – mačka Autor:

Mačací chrbát - základný cvik jogy, ktorý prospieva chrbtici.

Základná pozícia: vadžra ásana (sed na pätách)Koncen­trácia:
na oblasť chrbtice
Dýchanie: v súlade s pohybom
Počet opakovaní: 3 kolá

Posaďte sa do vadžra ásany (sed na pätách), ruky sú na kolenách, trup je vzpriamený a uvoľnený. S nádychom predpažte dlaňami nadol a s vystretým chrbtom prejdite do kľaku. S výdychom prejdite pomaly do vzporu kľačmo tak, aby ruky a nohy zvierali s podložkou pravý uhol. Vyhrbte chrbát (podobne ako mačka). Zároveň skloňte hlavu a pohľad nasmerujte k pupku.

S nádychom prehnite chrbát, hlavu dvíhajte do záklonu, brušné svaly sú uvoľnené. Pohľad smeruje čo najviac nahor, čím sa naťahuje predná strana hrudníka. Tie isté pohyby opakujte 3-krát v rytme dychu. S nádychom prejdite do vysokého kľaku a predpažte. S výdychom sa vráťte do východiskovej polohy. Zacvičte ešte dve kolá.

Účinky
Cvičenie uvoľňuje svaly pozdĺž chrbtice, chrbtica sa stáva ohybnejšou a pružnejšou. Podporuje zažívanie, zmierňuje menštruačné ťažkosti. Je vhodné na nácvik hlbokého brušného dychu a dychu do oblasti chrbta.
Zdroj: www.jogacentrum.sk

Text: Zuzana Hlavačková pre magazín Pravdy
Foto: SHUTTERSTOCK

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku