Vibrátor namiesto kvetov? Francúzi si na Valentína doprajú viac sexuálnych hračiek

Francúzi boli v oblasti sexuálnych hračiek pozadu v porovnaní s Britániou, teraz sa sily vyrovnávajú.

14.02.2024 09:00
Valentín, ruže, pár Foto:
Kvety alebo radšej niečo iné?
debata

Vibrátor namiesto kvetov, stimulátor klitorisu namiesto večere pri sviečkach. Sexuálne hračky sa stávajú obľúbeným valentínskym darčekom vo Francúzsku, ktoré tak v posledných rokoch dobieha náskok severských krajín alebo Británie, píše agentúra AFP.

odpad Čítajte viac Jasný FOTO návod: Ako vytriediť odpad z valentínskych darčekov?

„V dňoch 12., 13. a 14. februára prichádza 400 až 500 ľudí denne. Od pokladne ani nemôžem odísť,“ hovorí Olivier Prapant, manažér butiku Passage du désir (Ulička túžby) v parížskej štvrti Saint-Lazare. Prapant očakáva, že v dňoch predchádzajúcich sviatku zaľúbených strojnásobí svoje tržby.

Tento trend potvrdzuje aj Amandine Ransonová, vedúca marketingu švédskeho gigantu v oblasti erotických hračiek Lelo vo Francúzsku, ktorá hlási 30-percentný nárast predaja vo februári.

laperla390 Čítajte viac 14. február je sviatok lásky, ale aj zvádzania. Horúco môže byť aj u vás doma v spálni, tu je 14 inšpirácií

„Je to dobrá príležitosť,“ pripúšťa 40-ročný učiteľ Thomas, ktorý prišiel do Passage du désir, aby svojej partnerke kúpil nové sexuálne hračky. Darček, na ktorý by v minulosti nepomyslel.

Toto odvetvie zažíva už niekoľko rokov boom. Na konci roka 2021 odhadovala poradenská spoločnosť PwC celosvetový trh so sexuálnymi pomôckami na 19 miliárd dolárov, pričom do roku 2026 sa predpokladá nárast o 7,1 percenta ročne, vo Francúzsku dokonca o 7,5 percenta.

„Francúzi boli v oblasti sexuálnych hračiek pozadu v porovnaní s Britániou, kde už takmer každý má "králika“ (slávna sexuálna hračka Rabbit, ktorú spopularizoval americký seriál Sex v meste). My ich doháňame," podotýka Patrick Pruvot, zakladajúci prezident siete obchodov Passage du désir.

Pruvot, ktorý otvoril svoj prvý obchod v roku 2007 poznamenal, že výrobky sú čoraz rozmanitejšie a ľudia si neváhajú kupovať nové modely. „Prešli sme od realistických pohlavných orgánov v priehľadných obaloch k vibrujúcim kačkám a menej explicitným dizajnovým predmetom,“ sumarizuje premenu odvetvia Pruvot.

Ponúkané predmety sú ušľachtilejšie, obchody a značky začínajú rásť a postupne otvárajú predajne v elegantných uliciach mestských centier. „Nemáte pocit, že ste v sexshope,“ dopĺňa 42-ročná Lila vo vnútri Passage du désir na ulici Saint-Lazare a zveruje sa, že do tradičného sexshopu by „asi nešla“, v jej očiach je „príliš ponurý“.

Presne to je stratégia, ktorú táto sieť predajní používa. „Vytvoriť v predajniach scénu, ktorá pripomína čokoľvek okrem tradičného sexshopu,“ hovorí Prapant.

Sieť obchodov, ktorú založil Pruvot, má obrat zhruba 25 miliónov eur. Teraz sa odvážil expandovať aj do nákupných centier a jednu predajňu otvoril v samotnom strede parížskej štvrti La Défense, neďaleko obchodu značky Apple.

Sexuálne hračky sa vďaka rozmachu erotických podcastov a chvále influencerov stali módnym tovarom, ktorému sa začínajú venovať aj ďalšie odvetvia. Ransonová napríklad spomína nedávno uzavreté partnerstvo značky Lelo s talianskou značkou Diesel, ktorá podľa Ransonovej výrobcu pomôcok sama oslovila.

Rýchly rozvoj sektora láka nových hráčov, aby skúsili svoje šťastie na trhu, ktorému v minulosti dominovali značky zo severu Európy. „Pred pár rokmi pochádzalo zhruba 70 percent výrobkov zo zahraničia a francúzske značky tvorili 30 percent. Dnes už je pomer vyrovnaný,“ hovorí Prapant. Pruvot hovorí o „pomste francúzskych výrobkov“.

Priemysel výrobcov sexuálnych pomôcok sa zameriava na všetky oblasti sexuality, aby rozšíril svoje segmenty trhu a zvýšil svoje šance na rast. Podľa zakladateľa spoločnosti YesForLov Christiana Padixa je to tiež spôsob, ako reagovať na dopyt mladej generácie po „lepšom spoznávaní vlastného tela“.

Francúzsky inštitút pre prieskum verejnej mienky Ifop na začiatku februára zverejnil prieskum, podľa ktorého záverov sexuálna aktivita Francúzov zažíva „bezprecedentný prepad“.

Sexuálne hračky sú súčasťou „nového prístupu k sexualite“, hovorí 22-ročná grafická dizajnérka Manon Tertereauová. Táto zákazníčka Passage du désir ich odporúča svojim kamarátkam pre „sexualitu, ku ktorej nepotrebujete partnera“.

debata chyba
Viac na túto tému: #vibrátor #sexuálne hračky

+ Zamyslite sa nad životom a sami prídete nato, čo by ste mali zmeniť.
Niekedy niečo jednoducho nejde, vtedy je...

+ Nikdy nie je neskoro začať s aktivitou, popremýšľajte nad tým.
Nepremrhajte celé dni, energiu investujte do...