Jeden taký sa nedávno zrodil na univerzite v Glasgowe, kde sa vedci spojili s kolegami, aby preskúmali tisícky profilov a vytvorili kľúč k tomu, čo jednotlivých užívateľov zoznamiek robí príťažlivými a atraktívnymi pre iných.
Hoci mnoho z nás má pocit, že sexuálna otvorenosť je ťahákom pre opačné pohlavie – ukázalo sa, že hovoriť (respektíve si písať) o sexe nie je ideálna cesta, ako niekoho zaujať.
Na vzorke vyše 8000 profilov sa preukázalo, že „mužské aj ženské profily, ktoré boli viac naklonené diskusiám o sexe, neboli až také žiadané“. Naopak, jedným z triumfov v online komunikácii sa stala téma záľub a voľnočasových aktivít či aktivít v prírode.
Práve ľudia s profilmi, v ktorých sa vyznávajú z lásky k prírode a koníčkom, zažívajú najväčší záujem od opačného pohlavia. V tomto zozname bodovala tiež hudba alebo umenie alebo domáce zvieratá či láska k zvieratám.
Samozrejme, v prípade pohlaví existujú isté rozdiely. U mužov napríklad ženy zaujme, ak sa otvorene hlásia k nadšeniu z jedla či varenia. Tiež priznávanie sa k rodinným hodnotám je v rámci online komunikácie imponujúce.
Prieskum však tiež ukázal, že v pomerne nevýhodnej pozícii sú rodičia (teda užívatelia, ktorí sa pokúšajú o vzťah po nevydarenom vzťahu či manželstve, z ktorého majú potomka. Slovo rodičia alebo rodičovstvo v internetových zoznamkách neprináša práve pozitívne body. Podobné je to však aj so spomenutým sexom a prekvapivo sa nedarí ani tým, ktorí sa v profiloch opisujú ako milí alebo príjemní. Takéto slovko odrádza obe pohlavia.