Veľký dôraz kladú na rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, ktorá patrí medzi hlavné kritériá pri výbere zamestnávateľa. Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte, ktorý urobili na 22 000 respondentoch zo 44 krajín sveta.
Práca je po rodine a priateľoch ústredným faktorom identity pre 49 % generácie Z a pre 62 % mileniálov. Obe generácie by v záujme lepšej podpory medzi prácou a súkromím chceli, aby organizácie ponúkali lepšie možnosti kariérneho rastu pre zamestnancov na čiastočný úväzok a flexibilnejší pracovný čas.
Čítajte viac Práca je len práca, najlepšia zábava je doma! Mladí ľudia menia svoje nastavenie, chcú viac leňošiťTri štvrtiny respondentov, ktorí pracujú v hybridnom režime, by v prípade návratu natrvalo do kancelárie uvažovali nad zmenou práce. „Je dôležité, aby zamestnávatelia porozumeli dnešným mladým ľuďom. Firmám, ktoré budú otvorené a nebudú sa báť hľadať nové riešenia, to môže pomôcť udržať si talentovaných zamestnancov, budovať dôveru, zvýšiť produktivitu a následne hodnotu spoločnosti,“ uviedla Managing Partner, Deloitte Czech & Slovak Republic Ivana Lorencovičová.
Najväčším spoločenským problémom sú pre obe generácie vysoké životné náklady. Polovica opýtaných uviedla, že žije od výplaty k výplate. Vedľajšiu prácu popri hlavnom zamestnaní majú štyria z desiatich opýtaných z oboch generácií. Väčšinu času pociťuje stres 46 % ľudí z generácie Z a 39 % mileniálov. Príčinami sú financie, pravidelná starostlivosť o rodinných príslušníkov, zlá rovnováha medzi prácou a súkromím a veľká pracovná záťaž.
Čítajte viac Jasné, že pracovať nemusia, ale... V akých zamestnaniach to skúsili členovia kráľovských rodín?Za posledný mesiac pociťovalo 60 % opýtaných obavy o životné prostredie. Prijímajú rôzne udržateľné opatrenia, ako je napríklad kúpa elektrických vozidiel, alebo sa vyhýbajú jazde autom, stravujú sa vegetariánsky alebo vegánsky a uprednostňujú nákupy oblečenia z „druhej ruky“. Niektorí sa rozhodli mať menej detí alebo ostať bezdetní. Vplyvy na životné prostredie pred prijatím pracovnej pozície skúma viac ako polovica respondentov. Zamestnanie alebo odvetvie z dôvodu obáv o klímu zmenil každý šiesty opýtaný.