Z asi 78 percent detí, ktorým rodičia viackrát do týždňa čítajú rozprávky, sa neskôr ľahko stanú „knihomoli“. U iných deťoch sa to podľa ich rodičov deje len zriedka (50 percent). Ak sa pýtali priamo detí, dokonca viac ako polovica žiakov prvého ročníka je kvôli nedostatku predčítavania frustrovaná, pretože im učiť sa čítať trvá príliš dlho (52 percent), v porovnaní s tými, ktorým rodičia či starší súrodenci pravidelne čítali (28 percent).
Zábava pri čítaní
Pozorovanie tiež ukazuje, že deti so zanedbateľnou skúsenosťou s predčítavaním sú netrpezlivé a učiť sa čítať im robí ťažkosti. Každé druhé dieťa (53 percent), ktorému rodičia nečítali rozprávky, je „vynervované“, pretože si myslelo, že naučiť sa čítať pôjde oveľa ľahšie. Z detí, ktoré denne počúvali rozprávky, to povedalo len 27 percent. Veľkou výzvou pre deti je pri čítaní sústredenie sa na dlhé rozprávky.