Do Bratislavy pricestovala za umením. „Vždy cestujem len za umením,“ vyhlásila so smiechom, keď sa posadila na pohovku v relácii Ide o nás. S Oľgou Trčkovou sme sa zhovárali najmä o umení, ale nielen o ňom.
Čítajte viac Zuzana Smatanová: Musela som sa poskladať úplne nanovoSvoju profesionálnu kariéru začínala v aukčnom dome Dorotheum vo Viedni. „Naučilo ma to, že aukcie sú tvrdý biznis,“ vysvetlila. Bola to dobrá skúsenosť, no Oľge Trčkovej prekážal najmä fakt, že dražiť sa dalo všetko. „Keď niekto doniesol srnku (z porcelánu), tak srnku, keď niečo iné, tak niečo iné. Ja som túžila mať prsty v tom, čo budem predávať a koho podporovať,“ pokračuje.
V jej galérii DSC Gallery v Prahe sa v ponuke nachádzajú špičkoví umelci nemeckej výtvarnej scény, medzi nimi napríklad Martin Eder či Jonas Burger, ktorých diela vystrelila v cenách na desiatky, ba dokonca až stovky tisíc eur. Zastupuje však napríklad aj Milana Knížáka, Josefa Bolfa či Davida Černého alebo Slováka Viktora Freša či Andreja Dúbravského.
V súvislosti s ním sa nezľakla ani otázky o výrokoch sl7ovenskej ministerky kultúry Martiny Šimkovičovej, ktorej sa nepáčila jeho maľba zavesená v Slovenskom národnom rozhlase. „Andrej Dúbravský je jeden kozmopolitný, absolútne rešpektovaný autor. On je takmer ikona súčasnej slovenskej maľby, to je nespochybniteľné,“ vyhlásila v relácii Ide o nás.
S Oľgou Trčkovou sme sa však zhovárali aj o investovaní do umenia, pri ktorom ponúkla aj pár rád a prezradila tiež, či už mala kupca, ktorému by sa rozhodla sama nič nepredať. Prebrali sme tiež jej názor na umenie tvorené pomocou umelej inteligencie či vzťahy medzi galeristami alebo to, ako si musia galérie umelcov hýčkať. Viac už v relácii Ide o nás.