Kedysi pracovala v reklamnej agentúre, neskôr zastupovala významnú sieť parfumérií a dnes je majiteľkou concept store v centre hlavného mesta, v ktorého ponuke sú netradičné šperky, dizajnové objekty do interiéru či luxusné sviečky. Už niekoľko rokov sa však Silvia Paldia spoločne s dvojicou dobrých kamarátok venuje organizovaniu svadieb. Ich spoločná agentúra Lovely Day zorganizovala deň D pre tenistku Dominiku Cibulkovú či futbalistu Martina Škrtela. Rozdiely medzi zákazníkmi však nerobia. Svadobný deň musí byť nezabudnuteľný pre každého, hovorí Silvia Paldia pre magazín MiA.
Vraví sa, že máj je lásky čas. A možno aj čas svadieb. Jar a leto sa pravdepodobne radia medzi najatraktívnejšie obdobia pre svadobné páry. Zažívate v tomto čase ošiaľ okolo organizovania sobášov?
Naša agentúra Lovely Day sa venuje organizácii veľkých svadieb, ich príprava trvá mesiace, niekedy celý rok. V agentúre sme tri spolumajiteľky a každý klient dostáva osobitú pozornosť jednej z nás. Náš prístup nie je postavený na kvantite svadobných realizácií, ale na maximálnej starostlivosti o jedného klienta, aby bol aj zážitok svadobných príprav naozaj „lovely“. Každá z nás preto organizuje obmedzený počet svadieb ročne, aby sme sa stihli perfektne venovať klientovi. Najobľúbenejší svadobný mesiac je jún, ktorý má najviac slnečných dní v roku — naša skúsenosť túto štatistiku potvrdzuje.
Je naozaj toto obdobie roka pre svadbu najvhodnejšie? V čom sú tie najväčšie výhody, v čom, naopak, úskalia?
Výhodou sú slnečné dni, ktoré svadobčania preferujú. Vzhľadom na globálne otepľovanie je však aj počasie z roka na rok premenlivé, v apríli sa začínajú horúčavy a máj zas môže byť daždivý. Klient musí počítať s možnosťou, že aj mesiac so štandardne nádherným počasím môže sklamať očakávania a bude nevyhnutná „suchá“ alternatíva. Veľa svadieb máme aj v septembri — svadobčania sú oddýchnutí po dovolenkách a v objatí babieho leta je svadobný obrad a hostina úplný sen…
Už je to pár rokov, čo ste založili agentúru na organizovanie eventov a predovšetkým svadieb. Zmenil sa v poslednom období domáci trh? Vzrástol dopyt? Čo je dnes už bežnou nutnosťou na svadbách a pritom kedysi si na to klient nepotrpel?
Klienti sú náročnejší, konkrétnejší vo svojich predstavách, niektorí majú svadbu vysnívanú do najmenších detailov. Je väčší záujem o tzv. americké svadby, ich príprava sa začína dokonalým svadobným oznámením s vlastným monogramom a vizuálnou identitou, ktorá sa potom rozvíja vo všetkých nuansách celého svadobného dňa. Obľúbeným svadobným trendom sú napríklad družičky v rovnakých šatách, originálne dizajnérske riešenia interiéru a exteriéru, kulinárske kreácie zostavené hviezdnym šéfkuchárom, koktail svadobných tradícií a netradičných požiadaviek…
Dá sa svadba organizovať aj čiastkovo? Alebo je lepšie, ak už sa do procesu zapojí svadobná agentúra či organizátor, aby mali pod palcom úplne všetko?
Najčastejšie robíme komplexné realizácie svadby. Naši klienti uprednostňujú „svadbu na kľúč“ a tento model najviac vyhovuje aj nám – aby bol svadobný deň naozaj perfektný v každom smere. Výnimočne robíme len koordináciu svadby, je to však pre klientov, s ktorými máme súznenie a zhodneme sa v predstavách.
Keď sa hovorí o koncepte, plánoch, kto do toho „kecá“ viac? Máte skúsenosti, že na detaily si potrpia viac ženy, alebo ich nastávajúci?
Samozrejme, detailistky sú ženy. Klasický priebeh organizácie svadby sa začína stretnutím s oboma partnermi, samotné prípravy však už konzultujeme len so snúbenicou. Tá do procesu väčšinou zapojí svoju najlepšiu kamarátku či maminu.
Podliehajú Slováci pri plánovaní svadieb trendom?
Áno, určite. A vnímam to pozitívne. Možno by bolo organizačne jednoduchšie robiť každú svadbu pudrovo ružovú a ako cez kopirák, rozmanité požiadavky a vízie klientov sú však oveľa väčšou výzvou.
Keď je reč o trendoch, nepochybne sa z roka na rok menia. Vy pracujete na podobe svadby od výberu lokácie cez stolovanie, kvetinovú výzdobu. Dokážete ísť až do najmenších detailov. Tak teda, aké sú trendy?
Tých je naozaj veľa… V súčasnosti je krásne, že svadobné páry sa neboja vytvárať vlastné trendy, ktoré vystihujú ich výnimočnosť. Mňa osobne zaujali napríklad atypické lokácie pre svadobný obrad či hostinu, svadobný leitmotív nastavený podľa želanej nálady, nie štýlu či farebnosti, svadobné šaty s dlhým rukávom, mušelínový plášť miesto závoja, minimalistické svadobné kytice, zážitkové dining…
Vy ste ako agentúra pracovali na mnohých prominentných svadbách, postarali ste sa o deň D pre Dominiku Cibulkovú či Zuzanu Šebovú. V čom je zásadný rozdiel celebritného zákazníka a bežného slovenského klienta?
Pre nás nie je rozdiel žiadny. Klient je klient, každého si vážime rovnako, či to je celebrita, podnikateľ, umelec, ktokoľvek, kto si chce splniť svadobný sen a zažiť nezabudnuteľný deň. Dominikina svadba bola jedna z najnáročnejších, aké sme kedy robili. Zostavili sme však fantastický organizačný tím a všetko perfektne fungovalo. Zuzka Šebová bola už pred svadbou moja kamarátka, boli sme zladené hneď od začiatku a celé obdobie svadobných príprav malo úžasnú energiu, ktorá vyvrcholila svadobným dňom. Každá z nich mala úplne inú svadbu, obidve však boli plné prekrásnych okamihov a emócií.
Čo je najväčšou výzvou pri organizovaní? Dokážete reagovať úplne na všetko, alebo sa vám už stalo, že ste rezignovali?
Každú svadbu máme vo vlastnej réžii do posledného detailu. Prípravy niekedy trvajú aj celý rok. Samozrejme, sú aj výzvy, ktoré sa nedajú ovplyvniť, ako spomínané počasie. Ak je svadba veľmi náročná po technickej stránke, snažíme sa mať rôzne alternatívy a záložné plány. Rezignovanie neprichádza do úvahy, každá výzva či nepredvídateľná udalosť je riešiteľná. Cieľom je urobiť absolútne maximum, niekedy aj za hranicami možností. Vieme, aký výnimočný je svadobný deň.
Aký je podľa vás finančný limit na to, aby svadba bola komfortná pre všetkých zúčastnených, aby naplnila očakávania mladomanželov a aby sa z nej takpovediac stal pamätný deň D?
Toto je veľmi ťažká otázka. Rada by som začala neutrálnou odpoveďou – môžete mať krásne kvetinové dekorácie za 200 eur, ale aj za 10-tisíc eur. Viem však, že toto ľudí zaujíma, tak budem konkrétnejšia. Nádhernú svadbu pre 80 hostí nevieme do absolútnej dokonalosti zrealizovať pod 20-tisíc eur. Táto suma sa môže niekoľkokrát znásobiť – napríklad výberom známeho hudobného interpreta či výnimočnou lokáciou, ktorú si klient prenajme len pre seba.