Na parížskej prezentácii novej kolekcie na sezónu Jeseň/Zima 2022 sa hostia ocitli v priestoroch s výrazným neónovým odtieňom ružovej farby. Objavila sa na podlahe, natreté ňou boli stĺpy aj steny, ktoré lemovali prehliadkové mólo. Ale čo bolo ešte dôležitejšie – v ružovom tóne sa niesla takmer dvojtretinová časť prehliadky s najnovšími kreáciami dizajnéra Pierpaola Piccioliho.
Odtieň, ktorý návrhár použil na jednotlivých odevoch, dostal názov Pink PP (teda s iniciálkami jeho mena) a ako informoval magazín Vogue, mal by sa objaviť aj vo vzorkovníku Pantone. Značka Valentino už vo svojom portfóliu má jeden slávny odtieň – azda každý módny fanúšik už počul o valentinovskej červenej. Ružová bude možno jej nástupkyňou. Ako však podotkol Piccioli, určite nemá ambíciu slávnu červenú nahradiť alebo vymeniť.
Rozhodnutie priniesť novú kolekciu takmer výlučne v jedinom odtiei sýtej, neónovo žiarivej ružovej, bola podľa talianskeho tvorcu postavená na to, že tak chcel dosiahnuť väčšie sústredenie diváka na samotný odev a jeho nositeľa. „Nechcel som, aby to bolo o lookoch, chcel som zintenzívniť zmysly a venovať pozornosť detailom – siluete, líniám výstrihu, štruktúre materiálu alebo reliéfom látky, zdobeniu,“ citoval Piccioliho Vogue.co.uk.
„Viete, keď vidíte knihu čiernobielych portrétov, po dvoch alebo troch stranách viete, že je to čiernobiela kniha portrétov, takže neočakávate, že uvidíte blond vlasy a modré oči? Idete hlbšie do výrazov: pozeráte sa na vrásky… Chcel som zažiť ten pocit,“ uviedol tiež dizajnér. Keď sa oko prispôsobilo všetkej tej ružovej, efekt fungoval. Všimli ste si detaily oblečenia a pozerali ste sa na tváre modelov.
Samozrejme, prehliadnuť sa nedali ani nádherné kusy odevov – od kabátov, cez šaty, koktejlové, večerné, po nohavice, plášte či kabáty s výraznými ramenami a goliermi. Zhruba v druhej polovici prehliadky promenádu ružovej vystriedali uhlíkovo čierne modely, aby sa potom k záveru opäť vrátila k slovu výrazná farba, ktorá bude aj podľa módnych odborníkov obrovským hitom nasledujúcich mesiacov.
Čítajte viac Serena na móle, Lewandovski v prvom rade aj tehotná Rihanna v koži: Takto sa žije módou v Paríži!Ambasádorku mala už počas víkendovej prehliadky, obliekla sa do nej herečka a speváčka Zendaya, ktorá je reklamnou tvárou značky a ktorá bola jedinou dámou oblečenou už v kúskoch z absolútne čerstvej kolekcie. Viac si pozrite v galérii. Nižšie nájdete tiež bohatú galériu hviezd, ktoré sa za posledné dni v Paríži na prehliadkach objavili.